آفتاب

رحماندوست: مجلس بسته حقوق شهروندی ارائه کند

رحماندوست: مجلس بسته حقوق شهروندی ارائه کند

تهران – ایرنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان صاحب نظر و کمیسیون های ذی ربط مجلس شورای اسلامی خواست که بسته حقوق شهروندی برازنده مردم ایران را تهیه و ارائه کنند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، مجتبی رحماندوست روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی روز ملی فناوری هسته ای را تبریک گفت و از مجلس انتقاد کرد که تکریم مناسب برای روز فناوری هسته ای صورت نگرفته است.

وی همچنین روز هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که «بتوانیم در سال فرهنگ و اقتصاد آنچه که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است در سال 93 محقق کنیم».

رحماندوست ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی از دولت خواست هرچه سریعتر بسته حمایتی از رزمندگان را در دولت تصویب و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کند «چرا که دیرزمانی از عمر رزمندگان و بیش از ربع قرن از دوره هشت ساله حماسه ملت ایران می گذرد ولی رزمندگان هنوز چشم انتظار قوانین حمایتی هستند.»

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از دولت می خواهم که در ارائه لایحه الگوی توسعه اسلامی ایرانی مواردی را رعایت کند، گفت: دولت بسته حمایت از نهاد خانواده و راه های تسهیل ازدواج جوانان را با قدرت پیگیری کرده و از این طریق به کمک جوانان بیاید تا جوانان بتوانند نصف دین خود را حفظ کنند.

رحماندوست ادامه داد: همچنین دولت باید بسته های حمایت از عدالت اجتماعی و استفاده عادلانه مردم از بیت المال را تدوین و ارائه کند.

وی اضافه کرد: تا کی شاهد استخراج و فروش نفت خام و توزیع درآمدهای حاصل از آن میان 20 درصد از مردم باشیم؟ و تا کی 90 درصد از درآمد کشور به جیب افرادی ریخته می شود که خود را به حکومت آویزان کردند و در این میان سهم اشتغال جوانان گم شود و سهم اقشار محروم کشو مانند کارگران فصلی ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، پیرزن ها و پیرمردهای شهری و روستایی از کار افتاده، شاگردان مشاغل خرد، واکسی های سرچهارراه ها، باربرها و آنهایی که همین روزها مطلوب خود را در سطل های زباله خیابان ها جستجو می کنند ، کارگران لنج های بنادرها، گداهای سرچهارراه هاو همانانی که در بیت المال حق اساسی دارند و صاحبان اصلی هستند نادیده گرفته می شوند؟

این نماینده مجلس نهم از قوه قضائیه، دستگاه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی خواست که حرمت متهمین در بالاترین سطح حفظ شود و یادآور شد: باید به بلایی که بر سر برخی طلاب ولایی که در اسفند گذشته در قم دستگیر شدند آمد اشاره کنم و می گویم که مرتکبین این اقدام باید از این کار توبه کنند و از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری شود.

رحماندوست با بیان این که قوه قضائیه جایگاه خود را در ذهنیت مردم ایران به نظرسنجی بگذارد و ساختار و عملکرد خود را براساس آن تنظیم کند، گفت: معتقد هستم در بسیاری از موارد مظلوم ها و فقرا یا نمی توانند احقاق حق کنند و یا به خاطر پیچیدگی های دادرسی و یا مجبور بودن به تحمل برخی رفتارهای غیراسلامی از حق خود گذشته و عطایش را به لقایش بخشیده و آن را به قیامت واگذار می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس از دولت خواست تا متصدیان اداری خود اعم از زن و مرد را موظف کند تا موازین اسلامی و عفاف و حجاب را رعایت کنند و از سوی دیگر تمام مراجعه کنندگان و استفاده کنندگان از خدمات دولتی نیز مجاز نباشند تا با ظاهری وقیحانه و شیطانی در این مکان ها حضور یابند.

وی ادامه داد: کلیه استفاده کنندگان از بیمارستان های دولتی، بانک ها، دانشگاه ها، مراکز تفریحی ، هواپیماها باید ظاهر اسلامی و عفاف خود را رعایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس در اسرع وقت قوانینی برای تسهیل امر به معروف و نهی از منکر تصویب کند تا با انحلال ستاد فعلی امر به معروف و نهی از منکر، ستادی جوان با رییس جوان ایجاد و امربه معروف و نهی از منکر احیا شود و شاهد شهادت علی خلیلی ها و مسعود مددخانی ها نباشیم.

رحماندوست یادآور شد: رواج بی عفتی و وقاحت حلقه ای از زنجیره تضعیف کلیت نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تهران با بیان این که اروپایی ها ما را به شیوه ای فرا می خوانند که لایق خودشان است از دولت خواست ورود هم جنسگرایان که عضو تشکل های رسمی هستند را به داخل کشور ممنوع کند.

سیام**1058 ** 1418
کد N214041

وبگردی