آفتاب

علایم جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 تایید شد

علایم جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 تایید شد

کوالالامپور – ایرنا – کارشناسان استرالیا و آمریکا روز چهارشنبه تایید کردند که سیگنال های دریافت شده توسط تیم های جستجو در جنوب اقیانوس هند از یک دستگاه ساخت انسان بوده و صداهای طبیعی دریا نیست.

به گزارش ایرنا، مارشال آنگوس هوستون وزیر سابق دفاع استرالیا و رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در این کشور به خبرنگاران گفت که کارشناسان استرالیا و تولیدکننده جعبه سیاه در آمریکا تایید کرده اند که سیگنال های 33 ممیز 31 هرتز دریافت شده توسط کشتی های جستجوگر ناشی از یک جعبه سیاه هواپیما بوده است.

وی گفت که با این حال نمی توان تایید کرد که این علایم از جعبه های سیاه پرواز ناپدید شده ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی است.

همزمان با نزدیک شدن به پایان عمر باتری جعبه سیاه این هواپیما تیم جستجوی بین المللی تلاش خود را بر یافتن این جعبه که می تواند راز پرواز ام.اچ 370 را بگشاید متمرکز کرد.

جستجوگران درست در ساعات پایانی عمر باتری جعبه سیاه اطلاعاتی مبنی دریافت علایمی از این جعبه منتشر کردند که احتمال می رد مربوط به این پرواز باشد.

دریافت شش نوبت علایم توسط کشتی های چینی و استرالیایی در آبهای نزدیک شهر پرت استرالیا به عنوان نقطه امیدی برای یافتن هواپیمای مالزی اعلام شده است.

کشتی استرالیایی سپر اقیانوس ساعت چهار و 27 دقیقه و 22 و 17 دقیقه روز گذشته نیز توانست این علایم و فرکانس ها را ثبت کند.

رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 در استرالیا در نشست خبری که شبکه ای.بی سی این کشور آن را پخش کرد، گفت که این سیگنال برای نخستین بار به مدت پنج دقیقه و 32 ثانیه و در مرتبه دوم هفت دقیقه دریافت شده است.

کشتی سپر اقیانوس روز یکشنبه نیز دو سیگنال دریافت کرده بود. کشتی چینی نیز این سیگنال ها را روز جمعه و شنبه دریافت کرده بود.

معمای ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 مالزی که 17 اسفند ماه حدود 41 دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد، افکار عمومی جهان را سخت به خود مشغول کرده است.

این پرواز ساعت 41 دقیقه بامداد به وقت محلی هشتم مارس (17 اسفند 92) با227 مسافر و 12 خدمه از باند فرودگاه برخاست و ساعت یک و یک دقیقه در ارتفاع 11 هزار متری زمین قرار گرفت.

ساعت یک و هفت دقیقه آخرین اطلاعات با مرکز کنترل ترافیک هوایی تبادل شد و ساعت یک و 22 دقیقه این پرواز از صفحه رادارها محو شد.

آساق**1611
کد N213992

وبگردی