آفتاب

عبدالله عبدالله: امنیت و قانون در راس اولویت‌های دولتم قرار دارد

عبدالله عبدالله: امنیت و قانون در راس اولویت‌های دولتم قرار دارد

عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور دفاع از کشور در مقابل تروریسم است، گفت: امنیت و مبارزه با فساد در راس اولویت‌های برنامه‌هایم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و زیر خارجه سابق این کشور در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در خصوص اولویت‌هایش در صورت پیروزی در انتخابات گفت: اولویت‌های دولت آتی در افغانستان امنیت، قانون و بهبود اوضاع زندگی مردم خواهد بود. من می‌دانم که چالش‌های زیادی بر سر راه ما وجود دارد اما اولویت اصلی امنیت است.

وی در ادامه افزود: اولویت‌های دیگری هم دارم که مبارزه با فساد اصلی‌ترین آنها است.

عبدالله در خصوص مخالفت احتمالی طالبان با نشستن بر سر میز مذاکرات، گفت: اصلی‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور دفاع از کشور در برابر خشونت و تروریسم است و نباید هیچ سهل‌انگاری در حمایت از جان شهروندان و دفاع از آنها صورت بگیرد.

وی در خصوص اولین سفرهای خارجی خود در ‌آینده گفت: اولین سفر من به یکی از مناطق محروم افغانستان خواهد بود چرا که بسیاری از مناطق این کشور نیاز مبرمی به توجه رسانه‌ای دارند.

عبدالله در خصوص برخورد با مشکل کاشت خشخاش در افغانستان نیز خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکل به اوضاع اجتماعی و اقتصادی بر می‌گردد و در آغاز باید زندگی کشاورزان را بهبود بخشید و راه حل‌های مفیدی برای کاشت گندم و سبزی به جای کاشت خشخاش به آنها یاد داد. این پیشنهادات نیاز به همکاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: رسالت و پیام من به ملت افغانستان این است که این انتخابات موجب تقویت وحدت در میان آنها و ایجاد فضای بهتری برای توسعه اقتصادی در کشور و حاکمیت قانون شود. من اطمینان دارم که ملت افغانستان از این فرصت برای انتخاب دولتی کارآمد استفاده خواهد کرد.

عبدالله ادامه داد: ما می‌خواهیم کشور خود را از خطرات حفظ کنیم. ما 30 سال از جنگ رنج بردیم و اکنون می‌خواهیم کشور جدیدی بسازیم که عدالت و برابری را برای ملت افغانستان به ارمغان بیاورد.

اما در خصوص جهان عرب معتقدم که تقویت روابط با کشورهای عربی و اسلامی یکی از مهمترین اولویت‌های سیاست خارجه ما خواهد بود.

وی در ادامه افزود: جهان عرب بخش مهمی از جهان اسلام است که از آن بی‌نیاز نیستیم. زبان عربی اولین چیزی است که در کودکی از پدرم یاد گرفتم چرا که زبان قرآن است. من به رهبران کشورهای عربی و اسلامی می‌گویم که مردم مسلمان افغانستان به سرمایه‌گذاری و همکاری شما نیاز دارند.

عبدالله در جواب این سوال که آیا امکان ائتلاف وی با "اشرف غنی"، نامزد انتخابات افغانستان و رقیبش وجود دارد تا از برگزاری دور دوم انتخابات در افغانستان خودداری شود، گفت: اگر دور دوم انتخابات برگزار شود به نظر من ملت افغانستان باید دولت خود را انتخاب کنند چرا که رقابت جدی و خوبی وجود دارد و باید به ملت ‌آزادی انتخاب داد.

وی همچنین در خصوص اینکه کدام سوره قرآن را هر صبح می‌خواند، گفت: من هر صبح آیة الکرسی را می‌خوانم.

انتهای پیام

کد N213898

وبگردی