آفتاب
مجتبی رحماندوست در نطق پیش از دستور:

دستگاه قضایی حقوق متهمان را در بالاترین سطح رعایت کند

دستگاه قضایی حقوق متهمان را در بالاترین سطح رعایت کند

تا کی شاهد استخراج و فروش نفت خام و توزیع درآمدهای حاصل از آن فقط بین بیست درصد از مردم باشیم و قریب نود درصد از درآمد کشور به جیب کسانی ریخته شود که خود را به حکومت آویزان کرده‌اند؟

نماینده مردم تهران از نقض حقوق شهروندی مردم در قوه قضائیه انتقاد كرد و خواستار این شد كه دستگاه قضایی حقوق متهمان را در بالاترین سطح رعایت کند.

به گزارش ایلنا، مجتبی رحماندست در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی صبح امروز با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای که روز خشم دشمنان کشور است، گفت: ما را چه شده که حتی در مجلس نیز شاهد تکریم مناسب این روز نیستیم؟

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی و شهادت سیدمرتضی آوینی نیز افزود:از خدا می‌خواهم در سال فرهنگ و اقتصاد، آنچه مورد نظر رهبر معظم انقلاب است را محقق سازیم.

وی با گرامی‌داشت روز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، ادامه داد: از دولت انتظار داریم هر چه سریعتر بسته حمایتی از رزمندگان را در دولت تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند؛ چراکه دیرزمانی است از عمر رزمندگان و بیش از ربع قرن از اتمام دفاع مقدس می‌گذرد و رزمندگان هنوز چشم‌انتظار قوانین حمایتی از خود هستند.

رحماندوست با بیان اینکه از دولت می‌خواهم در ارائه لایحه الگوی توسعه اسلامی ایرانی، نکاتی را رعایت کند، به بیان آن نکات پرداخت و گفت: اولا حمایت از نهاد خانواده و راه‌های تسهیل ازدواج جوانان را با قدرت ببیند و به کمک جوانان بیاید که نصف دین خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید بسته‌های حمایت از عدالت اجتماعی و استفاده عادلانه مردم از بیت‌المال را تدوین و ارائه کند، تصریح کرد: تا کی شاهد استخراج و فروش نفت خام و توزیع درآمدهای حاصل از آن فقط بین بیست درصد از مردم باشیم و قریب نود درصد از درآمد کشور به جیب کسانی ریخته شود که خود را به حکومت آویزان کرده‌اند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در این میانه، سهم اشتغال جوانان گم شده است،‌ گفت: سهم اقشار محروم جامعه مانند کارگران فصلی ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، پیرمردان و پیرزنان روستایی و شهری از کارافتاده و فاقد درآمد،‌ شاگردان مشاغل خرد، واکسی‌های سر چهارراه‌ها، باربرها، آنانی که مطلوب خود را در سطل‌های زباله کوچه‌ها جست‌وجو می کنند، ‌کارگران لنج‌ها، خریداران سیار سماورشکسته‌ها، گداهای سر چهارراه‌ها، کارگران روزمزد، قالی‌بافان، گل‌فروش‌های پشت چراغ‌قرمزها، آنهایی که از بیت‌المال و انفال سهم دارند و صاحبان اصلی انقلاب و ولی‌نعمتان ما هستند،‌ از فروش نفت چه می‌شود؟

نماینده اصولگرای مجلس نهم با درخواست از نمایندگان مجلس برای تدوین بسته حقوق شهروندی مناسب شهروندان ایرانی اسلامی کشورمان، افزود: می‌بایست با تدوین این بسته، از بلبشویی که فعلا شاهد آنیم و حقوق شهروندی مردم نادیده گرفته می‌شود، پایان داده شود.

رحماندوست با انتقاد از نقض حقوق شهروندی مردم در قوه قضائیه،‌ گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهم که حقوق متهمان را در بالاترین سطح رعایت کند.

وی با درخواست از قوه قضائیه برای نظرسنجی از مردم برای شناخت جایگاه خود در افکار عمومی شهروندان ایرانی اسلامی و تنظیم ساختار و عملکرد خود بر اساس نتایج آن نظرسنجی، تصریح کرد: معتقدم در بسیاری از موارد مظلومان و فقرا یا نمی‌توانند احقاق حق کنند یا به خاطر اطاله دادرسی و پیچیدگی‌های آن و یا مجبور بودن به تحمل برخی روش‌های غیر اسلامی، از حق خود گذشته، عطایش را به لقایش بخشیده و شکایت خود را به قیامت وامی‌گذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قوانین عفاف و حجاب، از دولت خواست تا منصوبان اداری را اعم از زن و مرد موظف به رعایت موازین اسلامی برای سر کار خود حاضر شوند. ضمن اینکه تمام مراجعه‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از خدمات دولتی مجاز نباشند با ظاهری وقیحانه و شیطانی از این خدمات استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف از سوی استفاده‌کنندگان از خدمات بانک‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، گردشگران مراکز گزدشگری،‌ سیاحتی و زیارتی وابسته به سازمان میراث فرهنگی و شهرداری‌ها، تصریح کرد: مجلس نیز می‌بایست قانون ذیل اصل هشت قانون اساسی را برای امر به معروف و نهی از منکر، تصویب کرده و با انحلال ستاد فعلی احیای امربه معروف و نهی از منکر، و ایجاد ستادی جوان با رئیسی جوان، ‌امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند تا مبادا با ترک این فریضه مهم‌تر از جهاد، دیگر دعاهایمان مستجاب نشده و شاهد شهادت علی خلیلی‌ها و مسعود مددخانی‌هایی نباشیم که در همین لحظه، یارانش در حال تدفین او در قطعه 56 شهدای بهشت زهرا هستند.

رحماندوست با خطاب قرار دادن مدیران اجرایی، گفت: ای دست‌اندرکاران خرد و کلان کشور؛ از خدا بترسید؛ معلوم نیست تا کی دست شما باز باشد و بر منصب خود باشید؛‌ برای رعایت عفاف و حجاب، چه‌قدر قانون می‌خواهید؟ بیش از یک کتاب که مجموعه قوانین عفاف و حجاب در آن جمع شده است؟

وی با بیان اینکه شهدا در قیامت یقه مسئولان را به خاطر سکوت در برابر رعایت نشدن عفاف و حجاب می‌گیرند، ادامه داد: بی‌عفتی حلقه‌ای از زنجیره تضعیف نظام اسلامی است. اگرچه ایران اسلامی، آندلس نمی‌شود، اما آیا خداوند تضمینی به ما داده است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی اخیر پارلمان اروپایی، تصریح کرد: اروپاییان ما را به شیوه‌ای که لایق خودشان است می‌خوانند؛ آنها مصداق آیه اولئک کالانعام بل هم اذل هستند و از دولت می‌خواهم که همجنس‌گرایان عضو تشکل های رسمی و تن‌دادگان به چنین ازدواجی را به داخل ایران راه ندهد.

کد N213828

وبگردی