آفتاب
عضو کمسیون امنیت ملی:

پارلمان اروپا یک نهاد سمبلیک است

پارلمان اروپا یک نهاد سمبلیک است

یک عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تحول در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ، بدون عزم مدیران اجرایی کشور و نادیده گرفتن مدیریت جهادی امکان پذیر نیست.

عباسعلی منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان ضمن اشاره به تحقق موفقیت آمیز حماسه سیاسی در سال 92 به تبیین دلایل انتخاب شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و اظهارکرد: علاوه برمسئله مهم فرهنگ در کشور توجه ویژه به موضوعات مرتبط با اقتصاد از جمله افزایش تولید ملی، رفع بیکاری و حمایت از ارزش پول ملی نیز در انتخاب شعار امسال موثر بوده است.

وی با بیان اینکه "اکنون کشور در موضع اقتصاد و فرهنگ در موقعیت اضطرار قرار دارد" به ثمر رسیدن کارهای بزرگ در محدوده زمانی اندک را از ویژگی‌های برجسته کار جهادی دانست و افزود: ایجاد تحول در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ در صورت فقدان مدیریت راهبردی و جهادی و بدون عزم مدیران اجرایی کشور امکان پذیر نیست.

این عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نقش فرهنگ در پویایی اقتصاد چیست گفت: پیکره اقتصاد و فرهنگ در ایران به هم تنیده‌اند به طوری که هر یک تاثیر مستقیمی بر دیگری می‌گذارد.

منصوری بر لزوم نهادینه شدن وجدان کاری در بین آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: پایبندی مردم به اخلاق مداری و ارزش گذاری آنان به کار حرفه‌ای و اصولی تضمین کننده فتح قله‌های پیشرفت و ترقی برای کشور است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با مهم برشمردن نقش رسانه‌های جمعی در استاندارد سازی جمعی و ارتقای انضباط فرهنگی در کشور بر استفاده از تکنیک های علمی برای فرهنگ سازی عمومی از سنین خرد سالی تاکید کرد.

اعضای پارلمان اروپا در لیست سیاه ایران قرار می‌گیرند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با غیر حرفه‌ای خواندن اقدام پارلمان اروپا در تصویب بیانیه مغرضانه بر ضد ایران افزود: پارلمان اروپا یک نهاد سمبلیک و تشریفاتی است که تحت سیطره صهیونیسم جهانی قرار دارد.

منصوری ضمن بی‌اهمیت دانستن اقدام اخیر اروپاییان، به تصویب 60 قطعنامه ضد ایرانی در طول سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اولین بار نیست که پارلمان اروپا قطعنامه‌ای بر ضد ایران به تصویب رسانده است.

وی افزود: تصمیمات پارلمان اروپا کاملآ مستقل از اتحادیه اروپا است و تصویب بیانیه‌هایی از این دست نیز برای ایران فاقد هر گونه ارزش حقیقی و حقوقی است.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بغض کشورهای غربی از پیشرفت‌های ایران در سال‌های گذشته و فشار لابی صهیونیستی را از دلایل اصلی صدور چنین بیانیه‌هایی خواند و افزود: اقداماتی از این دست حاکی از کینه ورزی اروپاییان نسبت به اسلام و اصل جمهوری اسلامی ایران است.

منصوری با ابراز خرسندی از موضع گیری مناسب وزارت امور خارجه در قبال تصویب این بیانیه در پارلمان اروپا افزود‌: این اقدامات زنگ هشداری برای مسئولان نظام است تا علاوه بر قرار دادن کشورهای امضا کننده این قطعنامه در لیست سیاه ملی، در مناسبات آتی خود با اتحادیه اروپا نیز رفتار متفاوت و قاطعانه تری در پیش گیرند.

انتهای پیام

کد N213753

وبگردی