آفتاب

قدیری ابیانه: اگر فناوری هسته‌ای را هم جمع کنیم، آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد

قدیری ابیانه: اگر فناوری هسته‌ای را هم جمع کنیم، آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد

سفیر سابق ایران در ایتالیا تصریح کرد: حتی اگر همچون لیبی همه فناوری هسته‌ای را هم جمع کنیم آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه روز سه‌شنبه در همایش "راهی که آمده‌ایم" که در دانشگاه قم به منظور بزرگداشت شهدای هسته‌ای داریوش رضایی نژاد، مصطفی روشن، شهریاری و علی‌محمدی برگزار شد بر صیانت از حقوق هسته‌ای ایران توسط مسئولان، دولتمردان و ملت ایران تاکید کرد.

سفیر سابق ایران در ایتالیا در خصوص اهداف استعمار جهانی در رابطه با کشورهای نفت‌خیز اظهار داشت: سیاست استعمار جهانی در مورد ایران به عنوان یکی از کشورهای نفت‌خیز جهان این است که باید ما را وابسته به فروش نفت خام کنند در حالی که انرژی سرمنشا تولید، صنعت و پیشرفت می‌باشد و نباید به صورت خام از کشور خارج شود.

وی افزود: از نظر استعمارگران، کشورهای نفت‌خیز نباید تولید ثروت داشته باشند و پولی را که از فروش نفت خام به دست می آوردند نیز نباید در تولید صرف شود بلکه با واردات اجناس و کالاهای خارجی به کشوری وابسته و مصرف‌گرا مبدل شویم همان گونه که در زمان طاغوت ما را عقب نگاه داشتند تا بازاری برای کالای خارجی باشیم.

عضو شورای بین‌الملل فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره اهمیت انرژی هسته‌ای در کشور تصریح کرد: برخی می‌گویند چرا باید به سمت انرژی هسته‌ای برویم در حالی که یکی از نیازهای کشور تولید انرژی و به خصوص برق می باشد و ما به دنبال تامین انرژی هستیم.

وی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها اصرار داشتند که ایران به فناوری هسته‌ای دست پیدا کند اما با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های غرب و آمریکا تغییر یافت و ما را محکوم به استفاده از تسهیلات هسته‌ای کردند و با کارشکنی خواستار ممانعت از پیشرفت ما هستند.

قدیری ابیانه با تاکید بر حفظ فناوری هسته‌ای ایران به دست نخبگان و دانشمندان ایرانی تاکید کرد: اگر همچون لیبی تاسیسات هسته‌ای را جمع کنیم و به آمریکا بفرستیم باز هم آمریکا و غرب دست از دشمنی بر نمی دارند زیرا آنها دشمن پیشرفت و تعالی ما هستند و از اساس با انقلاب اسلامی دشمنی دارند.

وی در مورد دیگر علل دشمنی غرب با ایران خاطرنشان کرد: آمریکا همچنین درصدد تجزیه ایران به منظور جلوگیری از انسجام و وحدت در میان کشور است از سوی دیگر باید بدانیم که آمریکا با 17 هزار میلیارد دلار بدهی که 15 برابر درآمدهای نفتی 35 ساله ما می باشد در کشورهای نفت خیز به دنبال منافع خود می‌باشد.

سفیر سابق ایران در ایتالیا اظهار داشت: آمریکا می خواهد بگوید مسیحی باش اما مبارز نباش؛ هندو باش اما گاندی نباش؛ و مسلمان باش اما انقلابی نباش و این مهم ترین هدف آمریکا در دشمنی هایش علیه ایران می باشد زیرا از انقلابی بودن مسلمانان لطمات زیادی را متحمل شده اند.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد:از دولتمردان و مسئولان انتظار داریم در مذاکرات هسته ای مقتدرانه سخن بگویند و مطالبات ملت را دنبال کنند و با دشمن شناسی سخنی نگویند که دشمن از آن سو استفاده کند.

قدیری ابیانه در پایان با تاکید بر پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی شدن توطئه های دشمنان گفت: دشمن باید بداند که با ترور نیز کاری از پیش نخواهد برد و ملت ایران با تکیه بر ولایت مداری در صحنه حاضرند.

انتهای پیام

کد N213752

وبگردی