آفتاب

مخالفت مجلس با اخطار نماینده مردم قم

مخالفت مجلس با اخطار نماینده مردم قم

در پی در دستور قرار گرفتن طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به دلیل مغایرت این طرح با اصول 74 و 75 قانون اساسی، اخطار قانون اساسی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد امیرآبادی با استناد به اصل 74 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل، لوایح پس از تصویب در هیات وزیران باید به مجلس ارسال شود در حالیکه طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، شورای عالی آموزش و پرورش را جایگزین هیات دولت کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: طرح مذکور مغایر اصل 75 قانون اساسی است. اصل مذکور دولت را مجاز به دادن لایحه می‌کند در حالیکه طرح مذکور دولت را مکلف به دادن لایحه کرده است.

نماینده مردم قم ادامه داد: در بخش نظام پرداخت‌ها نیز طرح مذکور بار مالی بر دولت تحمیل می‌کند. مدیران آموزش و پرورش اعلام کردند طرح جامعی را برای معلمان در دست آماده کردن دارند. به نظر می‌رسد وقت گذاشتن مجلس برای این طرح اتلاف وقت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد با وارد دانستن اخطار نماینده مردم قم، گفت: الزام دولت به ارائه لایحه به مجلس بر اساس تصویب شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است. همان‌طور که مشاهده کردید برخی از مصوبات بودجه 93 از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

امیرآبادی تصریح کرد: این طرح بار مالی دارد و نظر شورای نگهبان نیز مشخص است. ضمن آنکه این طرح منابع مالی مورد نیاز را مشخص نکرده است.

سپس اخطار نماینده مردم قم به رای نمایندگان گذاشته شد که از 199 نماینده حاضر در جلسه، تنها 84 نفر این اخطار را وارد دانستند. به این ترتیب مجلس اخطار نماینده قم را وارد ندانست و وارد بررسی کلیات طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شد.

انتهای پیام

کد N213751

وبگردی