آفتاب

ادعای مقام صهیونیست: شهرک سازی در قدس حق ما است و از آن عذرخواهی نمی کنیم

ادعای مقام صهیونیست: شهرک سازی در قدس حق ما است و از آن عذرخواهی نمی کنیم

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقادات ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا در ادامه شهرک سازی از سوی این رژیم در فلسطین اشغالی گفت که هرگز از ساخت واحدهای مسکونی در شهر ˈقدسˈ عذرخواهی نخواهیم کرد، زیرا این حق ما است .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ˈالیوم السابعˈ، ˈنفتالی بنتˈ بر روی صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: آنها (آمریکایی ها) سالها است تلاش می کنند، ما را از زندگی در پایتخت ابدی خود بازدارند، ولی این امر هرگز اتفاق نمی افتد .

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در یادداشت خود، سکونت و ساخت و ساز در شهر ˈبیت المقدسˈ اشغالی را تنها منحصر به صهیونیستها دانست.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اخیرا به طور تلویحی رژیم صهیونیستی را مسوول عدم پیشرفت در مذاکرات سازش با فلسطینیان دانست و بر ضرورت جدیت دو طرف فلسطینی و اسراییلی در این مذاکرات تاکید کرد.

کری، در سخنرانی دیروز خود در مقابل کنگره آمریکا تاکید کرد: برنامه اسرائیل برای احداث 700 واحد مسکونی در قدس شرقی، تقریبا همان چیزی است که به فروپاشی مذاکرات صلح با فلسطینی ها منجر شد.

وی افزود: دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در روزهای اخیر اقدامات غیر مفیدی انجام دادند، اما باید به راهکاری برای از سرگیری مذاکرات جدی برسند.

کری ادامه داد: جای تاسف است، اسیران فلسطینی که قرار بود شنبه گذشته آزاد شوند، آزاد نشدند و پس از آن اسرائیل مناقصه های احداث 700 واحد مسکونی در قدس را منتشر کرد.

وی گفت: امیدواریم دو طرف مذاکراتی جدی را از سر بگیرند. ما نیز با آنها همکاری می کنیم، اما باید دو طرف اسرائیلی و فلسطینی تصمیم اصلی و مهم خود را اتخاذ کنند و ما به این مساله امیدواریم.

صهیونیست ها روند یهودی سازی در شهر بیت المقدس اشغالی را از طریق شهرک سازی افزایش داده اند و طرح های این رژیم به مرحله خطرناکی رسیده است تا حدی که موجودیت فلسطینیان ساکن بخش قدیمی این شهر را تهدید می کند. دشمن صهیونیستی به طور پیوسته خانه های اهالی بیت المقدس را تخریب کرده و شهروندان فلسطینی را تحت فشار قرار می دهد. مغازه های آنان را ویران می کند و با اخذ مالیات های گزاف مردم را به ستوه آورده و زمین هایشان را مصادره می کند.

به گفته کارشناسان امور شهر اشغالی قدس ، فعالیت های شهرک سازی از زمان از سرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین که تحت نظارت آمریکا آغاز شده بود، افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی همچنین تلاش می کند بر زمین ها و آثار تاریخی اطراف ˈمسجد الاقصیˈ از طریق اجرای طرح های یهودی سازی سلطه یابد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: ایجاد خط آهن برای قطارهای سریع السیر از ورودی شهر قدس اشغالی تا مرکز بخش قدیمی آن. توسعه محوطه ˈالبراقˈ و تبدیل آن به ˈمعبد بزرگ یهودیˈ . احداث ساختمان هایی برای گردشگران موسوم به ˈپارک ملیˈ در اطراف دیوارهای قدس در دو روستای ˈالطورˈ و ˈالعیسویهˈ با مصادره 74 هکتار از زمین های شهروندان فلسطینی . تصمیم شرکت های فیلم سازی آمریکایی برای همکاری با شرکت های صهیونیستی به منظور تهیه یک سریال تلویزیونی جهانی در داخل تونل های موجود در مجاورت مسجد الاقصی .

مترجمام**1408**1049**1651
کد N213663

وبگردی