آفتاب
یافته‌های پژوهشی نشان داد

کاهش مرگ ناشی از سیروز کبدی با مصرف قهوه

کاهش مرگ ناشی از سیروز کبدی با مصرف قهوه

محققان دانشگاه هرالد دریافتند که مصرف روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر از آن، خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی را که به طور خاص توسط هپاتیت غیر ویروسی ایجاد می‌شود، تا 66 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان، آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که 1.3 درصد مرگ و میرهای کشنده در جهان به علت سیروز کبدی (التهاب شدید کبد) رخ می‌دهد.

محققان در این پژوهش تاثیر مصرف قهوه، الکل، چای سیاه، چای سبز و نوشیدنی‌های شیرین نظیر نوشابه را بر خطر مرگ و میر ناشی از سیروز مورد بررسی قرار دادند.

در این تحقیق 63 هزار و 275 چینی 45 تا 74 ساله طی 15 سال از نظر رژیم غذایی، سبک زندگی و رزومه‌های پزشکی مورد بررسی قرار گرفتند. در این مدت 14 هزار و 928 نفر فوت کردند که 114 نفر آنها بر اثر سیروز کبدی جان خود را از دست دادند.

نتایج نشان می‌داد افرادی که حداقل 20 گرم الکل در روز مصرف می‌کردند در مقایسه با غیر الکلی‌ها، در خطر بالایی برای مرگ و میر ناشی از سیروز کبدی قرار دارند.

در مقابل، مصرف قهوه با کاهش این خطر مرتبط بود؛ در حقیقت افرادی که روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر مصرف می‌کردند، در مقایسه با غیر قهوه خورها 66 درصد در خطر کمتری برای مرگ ناشی از این بیماری قرار داشتند.

یافته‌های این پژوهش در مجله "Hepatology" منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N213561

وبگردی