آفتاب

معاون فرهنگی دانشگاه قم: فناوری هسته‌ای در سایه فرهنگ اسلامی زمینه‌ساز پیشرفت است

معاون فرهنگی دانشگاه قم: فناوری هسته‌ای در سایه فرهنگ اسلامی زمینه‌ساز پیشرفت است

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: فناوری هسته ای در سایه فرهنگ اسلامی و دینی زمینه ساز پیشرفت و تعالی کشور خواهد بود.

حجت الاسلام احمد رضا شاهرخی روز چهارشنبه 20 فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و روز ملی فناوری هسته ای گفت: وظیفه و رسالت قشر فرهیخته و دانشجو، در حفظ راه شهیدان سنگین است.

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران، تلاش های فراوانی در جهت رشد و توسعه کشور انجام شده و عزیزان زیادی خون خود را در راستای اعتلای انقلاب اسلامی فدا کرده اند.

وی علم و فرهنگ را دو بال مهم در جهت رسیدن به توسعه و پیشرفت برشمرد و افزود: در جهان علم و فرهنگ دو بال مهم برای رسیدن به توسعه است و اگر می خواهیم ایران اسلامی در جهان جایگاه و موقعیت خود را حفظ کند باید به این دو مقوله مهم توجه شود.

شاهرخی تصریح کرد:علم در هر کشوری زمینه ساز کسب اقتدار و قدرت است و برای حفظ اقتدار انقلاب اسلامی در جهان باید به علم، فناوری و توسعه همه جانبه توجه شود چرا که اقتدار و پیشرفت علمی یک ضرورت مهم در عرصه جهانی است.

وی در خصوص فناوری هسته ای و حفظ و صیانت از حقوق آن عنوان کرد: فناوری هسته ای یکی از شاخه های مهم پیشرفت علمی است به همین دلیل ضروری است این فناوری را در جهت توسعه و پیشرفت جامعه در خدمت بگیریم و بدانیم که فناوری هسته ای در سایه فرهنگ اسلامی زمینه ساز پیشرفت و تعالی خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم اظهار داشت: دیدگاه اسلام در مورد علم این است که پیشرفت تنها در سایه توسعه ای که بی محتوا و به دور از رنگ اسلامی باشد ارزشی ندارد و توسعه و پیشرفت بدون مبانی دینی و احکام اسلامی جایگاهی نخواهد داشت.

شاهرخی در مورد رسالت مهم قشر دانشجو در پیشرفت و اعتلای کشور گفت: قشر فرهنگی و دانشجو به عنوان واسطه میان نخبگان و توده مردم باید پیشرفت علم در سایه اسلام و دین را دنبال کنند و جایگاه دو بال مهم فرهنگ و علم در پیشرفت کشور را به خوبی برای توده مردم تبیین کنند.

وی اظهار داشت: علم و فرهنگ با شاخه های متعدد خود ما را در رسیدن به توسعه یاری می دهند و در این میان باید دانست که قشر فرهیخته دانشجو افسران جنگ نرم هستند که دستورات را از فرماندهان می گیرند و آن را به جامعه ابلاغ می کنند.

وی با اشاره به حضور 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور گفت: به طور متوسط در هر خانواده ای یک دانشجو حضور دارد و اگر هر یک از دانشجویان به وظیفه خود در قبال پیشرفت و توسعه در کشور طبق منویات رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشاند قطار انقلاب به بهترین نحو به حرکت خود ادامه خواهد داد.

معاون فرهنگی دانشگاه قم در پایان بیان داشت: قطار انقلاب هیچ گاه در طول سی و پنج ساله گذشته با وجود فرازها و فرودهای خود از حرکت باز نایستاده است و همواره به مسیر خود ادامه می دهد و به حمد خدا در حفظ صیانت حقوق هسته ای خود نیز سربلند خواهد بود.

انتهای پیام

کد N213453

وبگردی