آفتاب
در جلسه علنی مجلس عنوان شد؛

تشکر لاریجانی از تعدیل قیمت شیر/ وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین غذایی کشور است

تشکر لاریجانی از تعدیل قیمت شیر/ وزارت جهاد کشاورزی مسئول تامین غذایی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما بر اساس قانون اختیار تامین غذای کشور را از وزارت صنعت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم از این رو وزارت جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اقتصاد مقاومتی در صحن علنی مجلس گفت: کشاورزان قشر عزیز کشور هستند و کار آنها ارزش رکنی دارد.

وی افزود: اولین مساله ای که درخواست می کنیم در دولت پیگیری کنید این است که بر اساس مبالغی که در قانون هدفمندی یارانه ها برای تولید گذاشته شده است بخش کشاورزی را از این منابع مورد حمایت قرار دهید و در ادامه کار هدفمند یارانه ها حتماً به این بخش توجه داشته باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی درست انجام شود قطعاً یکی از تاثیرات آن خودکفایی در بخش کشاورزی است.

لاریجانی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما شما را مسئول امنیت غذایی کشور می دانیم، بر اساس قانون این اختیار را از وزارت صنعت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم، وقتی شما به مجلس می آیید باید با این پیش زمینه باشد که مسئول تامین غذایی کشور هستید.

وی افزود: اگر برنامه ای تهیه کنید که توضیح بدهد به چه کمکی از مجلس در این زمینه نیاز دارید ما حتماً همکاری خواهیم کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر می خواهید برخی اجناس به مردم ارزانتر برسد باید یارانه آن پرداخت شود، نمی شود از جیب مردم یا تولید کنندگان آن را داد.

وی همچنین گفت: تشکر می کنم که شما درباره قیمت شیر تلاش کردید تا قیمت شیر تعدیل تر شود.

لاریجانی افزود: برخی قیمت های تضمین شده به موقع بود اما در برخی موارد مانند قیمت گندم و جو بین قیمت های تفاوت وجود دارد که در آینده می تواند مشکل ساز باشد. باید آن را برطرف کنید.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از شما می خواهم برای بار بعدی که به مجلس دعوت می شوید با برنامه زمان بندی در جلسه حاضر شوید، نمایندگان هم کمک خواهند کرد تا انشاء الله مشکلات قشر زحمتکش کشاورز را برطرف کنیم.

کد N213381

وبگردی