آفتاب
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

در اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هیچ برنامه مشخصی نداریم

در اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هیچ برنامه مشخصی نداریم

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کالاهای اساسی در بخش کشظاوری تولید کنیم تا پایه استقلالمان حفظ شود، گفت: در اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی هیچ برنامه مشخصی نداریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی از برنامه های این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت و مجلس و قوه قضائیه باید برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باهم همکاری کنند. تولید غذا باید در جایگاه واقعی باشد و همه می دانیم حل همه مشکلات وزارت کشاورزی در دست وزیر نیست و همه باید با عزم ملی مشارکت کنند.

با اشاره به سخنان روز گذشته نوبخت، معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری اظهار داشت: فکر می کردم آقای نوبخت در گزارششان به بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی اشاره کنند اما امنیت غذایی را برعهده وزارت صنعت و معدن و تجارت گذاشتند.

رجایی با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی گفت: آب یک مساله حیاتی است. برنامه ما برای مشکلات کم آبی چیست؟ ما برای مدونی نداریم چرا بیابان های ما خشک می شود؟ و این در حالی است که کشورهای همسایه بیابان های بی آب و علفشان سبز شده است در کرمان و استان های خراسان سه گانه سیل آمد و تعداد زیادی از محصولات کشاورزی را از بین برد، اما آبی برای کشاورزی جمع نشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یعنی در مورد مشکلات، مکانیزاسیون برنامه را مشخص کنیم. ما برای یکپارچه سازی اراضی چه برنامه ای داریم؟

وی با انتقاد از اینکه هیچ سیمای روشنی برای حل مشکلات کشاورزی نداریم، اظهار داشت: به کشاورزان کارت سوخت نمی دهند و به آنها تهمت می زنند که کارت سوختشان را می فروشند چرا به قشر کشاورز که مومن‌ترین قشر است تهمت می زنیم؟، سیستم حمایتی ما از کشاورزان چیست؟

رجایی افزود: در بحث یارانه ها، دولت در بخش کشاورزی چه می کند؟ قیمت گذاری ها در بخش کشاورزی واقعی نیست و قیمت تمام شده آن چیزی نیست که قیمت تضمینی اعلام شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: ما برای کالاهای اساسی باید تولید داشته باشیم و وارد کردن کالا یک نگاه انحرافی است باید کالاهای اساسی تولید کنیم تا پایه استقلالمان حفظ شود.

کد N213379

وبگردی