آفتاب

کارتر: آمریکا در برخورد با نابرابری منفعل است

کارتر: آمریکا در برخورد با نابرابری منفعل است

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مراسم پنجاهمین سالگرد تصویب قانون حقوق مدنی، از نابرابری میان سیاه‌پوستان و سفیدپوستان ‌آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا عنوان کرد نرخ بیکاری سیاه‌پوست‌های آمریکا از میانگین‌ ملی بالاتر است و برخی مدارس سیاه‌پوست‌ها و سفیدپوست‌ها را تفکیک می‌کنند.

کارتر 89 ساله در این خصوص گفت: ما بسیار منفعل هستیم. سالگرد 50 سالگی این قانون را جشن می‌گیریم اما احساس می‌کنیم که دیگر نیازی نیست کاری در این زمینه انجام دهیم.

سی و نهمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ضمن انتقاد از نرخ بالای بیکاری سیاه‌پوستان آمریکایی از تفاوت حقوق و دستمزد زنان و مردها نیز سخن گفت.

اما علاوه بر کارتر، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و بیل کلینتون و جورج بوش، روسای جمهوری سابق این کشور نیز در روزهای آینده در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

میانجیگری در اولین تلاش برای برقراری صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که به پیمان کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل منتهی شد، از جمله دستاوردهای سیاست خارجی کارتر به حساب می‌آید که بین سال‌های 1981 تا 1977 رئیس‌جمهوری آمریکا بود. انعقاد قرارداد با چین و امضای توافقنامه‌های مربوط به کانال پاناما نیز از جمله دیگر موفقیت‌های وی در این عرصه به حساب می‌آیند.

کارتر فعالیت‌های گسترده‌ای را در کنترل تسلیحات اتمی در کارنامه کاری‌اش به ثبت رسانده است. دفاع از حقوق بشر یکی دیگر از دغدغه‌های کارتر به حساب می‌آمد. نمونه بارز این رویکرد وی در حمایت از سیاست انگلیس برای خاتمه دادن به قتل‌عام در زیمبابوه بود.

انتهای پیام

کد N213330

وبگردی