آفتاب
بشار الجعفری:

ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی علیه سوریه ائتلاف مستحکم خصمانه تشکیل داده‌اند

ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی علیه سوریه ائتلاف مستحکم خصمانه تشکیل داده‌اند

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: مقامات ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی ائتلاف مستحکم خصمانه را با هدف به چالش کشیدن دولت سوریه تشکیل داده اند و به اعزام تروریستهای تکفیری به سوریه برای انجام اقدامات تروریستی کمر همت بسته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: مقامات ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی ائتلاف خصمانه و محکمی را با هدف به چالش کشیدن دولت سوریه تشکیل داده اند و به اعزام تروریستهای تکفیری به سوریه برای انجام اقدامات تروریستی علیه ملت سوریه و تخریب این کشور کمر همت بسته اند.

وی با انتقاد از اظهارات اخیر "ناوی پیلای" مسئول حقوق بشری سازمان ملل درباره عدم توجه دولت سوریه به مسائل حقوق بشری تاکید کرد: پیلای پس از گذشت سه سال از بحران سوریه تاکنون سفری به سوریه نداشته است و تمام اطلاعاتی را که دولت سوریه برایش ارسال کرده نادیده گرفته است.

الجعفری تاکید کرد: پیلای جزئی از گروه ارکستر اعضای پرنفوذ شورای امنیت است که در تلاش برای متهم جلوه دادن دولت سوریه به نقض حقوق بشر هستند.

وی افزود: پیلای در گزارش خود به هزاران عضو گروههای تکفیری که در سوریه اقدام به کشتار و قتل عام می کنند اشاره ای نکرده و نقش دولت ترکیه در اقدامات تروریستی را نیز نادیده گرفته است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مذاکرات ژنو میان دولت و مخالفان، تاکید کرد: دولت سوریه با این نگاه که راه حل بحران سوریه سیاسی و نه نظامی است وارد این مذاکرات شد.

کد N213322

وبگردی