آفتاب

انتقاد شدید دمشق از گزارش ناوی پیلای درباره سوریه

انتقاد شدید دمشق از گزارش ناوی پیلای درباره سوریه

نماینده دائم سوریه با انتقاد شدید از گزارش اخیر کمیسیونر حقوق بشردر سازمان ملل درباره سوریه اعلام کرد: ناوی پیلای عضوی از گروه ارکستی است که هدفش وارد کردن اتهام به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی (سانا) بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص گزارش ناوی پیلای، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل در خصوص اوضاع سوریه و متهم کردن دمشق به نقض حقوق بشر گفت: پیلای عضوی از گروه ارکستی است که توسط برخی از اعضای شورای امنیت و با هدف وارد کردن اتهامات علیه سوریه اداره می‌شود و آنها همان کسانی هستند که می‌خواهند پیلای به شورای امنیت برود تا علیه سوریه اعمال فشار سیاسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که آمریکا، فرانسه و انگلیس می‌خواهند پیلای امروز در شورای امنیت حضور داشته باشد تا بخشی کامل از این فشار سیاسی باشد.

الجعفری عنوان داشت: ناوی پیلای در گزارش خود به هزاران تن از تکفیری‌هایی که مرتکب کشتار در سوریه می‌شوند، اشاره نکرده همانگونه که به حملات گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره، جبهه اسلامی و دیگر گروه‌هایی تروریستی که از ترکیه می‌آیند و سوری‌ها را هدف قرار می‌دهند اشاره‌ای نکرده است.

وی عنوان داشت: پیلای هیچ دلیلی برای وخیم شدن اوضاع نظامی در سوریه ارائه نکرده و از نقش ترکیه در حملات تروریستی در سوریه سخنی به میان نیاورده است. پیلای همچنین به اطلاعات مهمی که سمیور هرش، نویسنده آمریکایی در خصوص مداخله مستقیم دولت ترکیه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ریف دمشق ارائه کرده، توجهی نکرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: پیلای می‌خواهد پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین‌الملل ارجاع داده شود این در حالی است که به برخی دولت‌ها به ویژه عربستان، قطر و ترکیه اجازه می‌دهد تا تروریست‌ها را به سوریه اعزام کنند.

وی ادامه داد: مقامات ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان با هم هم‌پیمان شده‌اند تا دولت سوریه را به چالش کشیده و تروریست‌ها را به این کشور اعزام کنند.

الجعفری اظهار داشت: اتهاماتی که در خصوص نقض حقوق بشر به سوریه وارد شده، درست نیست و کمیته تحقیق و بررسی از سوریه دیدن نکرده و نمی‌داند در سوریه چه می‌گذرد. من بیش از 500 نامه به نیابت از دولت خود برای آنها فرستادم و آنها حتی این نامه‌ها را نخواندند.

انتهای پیام

کد N213126

وبگردی