آفتاب
در نامه یک حقوقدان به رییس‌جمهور تاکید شد؛

ضرورت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در کردستان

ضرورت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در کردستان

یک حقوقدان در نامه‌ای به رییس‌جمهور گفت که ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در کردستان در راستای تحقق حقوق ملت، یک ضرورت و موجب توسعه و رونق منطقه می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و دعای خیر

مردم استان کردستان در جریان انتخابات سرنوشت‌ساز 24 خرداد 92 حماسه سیاسی زیبایی خلق کردند و قریب به 74 درصد از شهروندان کردستانی به حضرتعالی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید رای دادند، به نحوی که در بعضی از حوزه‌های رای گیری این استان صددرصد آرا در تایید برنامه ها و اهداف اعلامی شما به صندوق ها ریخته شد. این میزان مشارکت و شیوه استقبال از دولت تدبیر و امید حاکی از آن است که شهروندان استان کردستان خواهان ایجاد تحول در روند توسعه و آبادانی و برخورداری از امکانات مساوی با سایر مناطق کشور و بر اساس پتانسیل‌های موجود استان هستند.

جناب آقای رییس‌جمهور، حضرتعالی نیک می‌دانید که در حال حاضر بسیاری از جوانان این استان به علت فقدان شغل و کسب وکار مناسب مجبور به مهاجرت از کردستان شده‌اند و علی‌رغم وجود امکانات و منابع ارزشمند طبیعی و از سوی دیگر وجود بازارچه‌های مرزی باشماق در مریوان و سیران بند در بانه در این مناطق هنوز شاهد محرومیت، بیکاری و قرار گرفتن جوانان در دام اعتیاد و رشد انواع آسیب های اجتماعی دیگر هستیم که از عوامل این مصیبت ها عدم توسعه و نبود مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و واحدهای صنعتی و تولیدی عمده در استان به شمار می رود.

از سوی دیگر علیرغم سفر هزاران گردشگر از سراسر نقاط کشور به بانه و مریوان در طول سال، متاسفانه این دو شهر دارای بدترین جاده‌های مواصلاتی بوده و هر ساله عده زیادی از گردشگران و مردم این مناطق بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می دهند. از دیگر سو این دو شهر از کمترین امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی برای گردشگران محرومند. این مناطق در ایام دوران دفاع مقدس همواره از سنگرهای استقامت در برابر دژخیمان بعث عراقی بوده و شهیدان عظیم‌الشانی را تقدیم ایران کردند. بعد از تحولات صورت گرفته در همسایه غربی و سقوط رژیم صدام حسین، بازارچه‌های مرزی در بانه و مریوان برای مبادلات اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان عراق فرصتی مغتنم فراهم و ایجاد کرده است تا رنگ و بوی محرومیت و بیکاری و توسعه نیافتگی از این استان رخت بر بندد، اما این مهم نیازمند برنامه ریزی و ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم در این دو شهر است.

در جریان سفر تبلیغات انتخاباتی که به استان کردستان داشتید، وعده این موضوع حیاتی و مهم را دادید و اکنون زمان محقق نمودن این عهد است. واقعیت مسلم این است که ایجاد و تبدیل بانه و مریوان به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بخشی از تحقق حقوق ملت و در راستای حق توسعه قرار می گیرد که نقش بسیار وافری در شکوفایی و توسعه ی پایدار، رونق کسب و کار و گردشگری و رفع محرومیت و بیکاری از استان کردستان و در راستای تحقق شعار امسال به‌نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " خواهد بود به نحوی که این مهم نیازمند مدیریتی جهادی و عزمی ملی است. بی شک این اقدام دولت تدبیر موجب تقویت امید در دل شهروندان کردستانی و راهکاری مناسب برای عمران و پیشرفت و باعث برابری و توسعه پایدار این منطقه می شود. بی گمان تسریع در تحقق این امر تسریع در اجرای وعده‌های دولت تدبیر و امید است و آثار ارزشمندی از لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت و موجب تقویت روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی و حسن همجواری با اقلیم کردستان عراق می شود. مردمان دیار من سلحشورانی دلیر و دارای اصالت و فرهنگ غنی هستند که صفحات تاریخ را سرشار از رشادت‌ها ی خویش کرده اند. اکنون که نسیم تدبیر و امید در کشور وزیدن گرفته است مردم استان کردستان انتظار دارند گام‌هایی اساسی در راستای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی منطقه برداشته شود که این امر منطبق با وعده‌های انتخاباتی حضرتعالی و دولت تدبیر و امید است.

حسین احمدی نیاز

حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری»

انتهای پیام

کد N213058

وبگردی