آفتاب

درگیری در پارلمان اوکراین همزمان با حمایت کمونیست‌ها از معترضان حامی روسیه

درگیری در پارلمان اوکراین همزمان با حمایت کمونیست‌ها از معترضان حامی روسیه

نمایندگان پارلمان اوکراین پس از آنکه یکی از رهبران کمونیست ناسیونالیست‌ها را به انجام تاکتیک‌های خشن متهم کرد، با وی دست به گریبان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو تن از نمایندگان حزب ناسیونالیست راست افراطی اسووبودا از سوی پترو سیموننکو، نماینده حزب کمونیست که در حال صحبت کردن پشت تریبون بود، مورد انتقاد قرار گرفته و این اقدام باعث درگیری و زد و خورد در صحن پارلمان اوکراین شد.

حزب کمونیست اوکراین از راهپیمایی‌های اعتراضی حامی روسیه حمایت کرده و اقدام وی باعث شد تا علاوه بر حزب ناسیونالیست، اعضای سایر احزاب حاضر در پارلمان با یکدیگر درگیر شده و مشت حواله یکدیگر کنند.

درگیری شدید در پارلمان اوکراین

سیموننکو زمانی باعث خشم ناسیونالیست‌ها شد که گفت: ملی‌گرایان اوایل سال جاری میلادی در بیرون راندن ویکتوریانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین و تصرف ساختمان‌های دولتی در کی‌یف، پایتخت نقش داشتند و حال معترضان حامی روسیه ساختمان‌ها در شرق اوکراین را به روش ملی‌گرایان تصرف کرده‌اند.

وی افزود: حال گروه‌های مسلح به مردمی که می‌خواهند از حق خود به صورت صلح آمیز دفاع کنند حمله می‌کنند.

نماینده حزب کمونیست پیش از پایین کشیده شدن از روی تریبون توسط نمایندگان ملی‌گرا افزود: شما امروز هر کاری برای تهدید و ارعاب مردم انجام می‌دهید. شما مردم را دستگیر می‌کنید و با افرادی که دیدگاه‌های متفاوتی دارند، درگیر شده‌اید.

نماینده حزب کمونیست در این درگیری‌ با سایر نمایندگان پارلمان آسیب ندیده است اما یکی از نمایندگان بعدا اعلام کرد که وی دچار جراحت از ناحیه صورت شده است.

کمونیست‌ها حامی یانوکوویچ و حزب مناطق وی بودند.

انتهای پیام

کد N213045

وبگردی