آفتاب

اوکراین، جدایی‌طلبان را به گروگان‌گیری متهم کرد

اوکراین، جدایی‌طلبان را به گروگان‌گیری متهم کرد

سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که جدایی‌طلبان حامی روسیه در ساختمانی که در شرق لوهانسک به تصرف درآورده‌اند، مواد منفجره جاسازی کرده و 60 گروگان نیز در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: جدایی‌طلبان در این ساختمان مواد منفجره جاسازی کرده و 60 گروگان را که در اختیار دارند با اسلحه و مواد منفجره تهدید می‌کنند و آن‌ها در حال به کارگیری اقدامات تروریستی هستند.

این در حالیست که فعالانی که کنترل مقرهای امنیتی این ناحیه را در اختیار گرفته‌اند نیز این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند که تنها یک انبار پر از سلاح را در اختیار گرفتند.

یکی از رهبران معترضان در این خصوص به خبرنگار رویترز گفت که هیچ مواد منفجره‌ای در کار نیست و از خروج هیچ کسی از این ساختمان جلوگیری نمی‌شود. خبرنگار رویترز نیز در این باره می‌گوید که ظاهرا ورود و خروج از این ساختمان آزاد است.

این ساختمان در شهر لوهانسک یکی از چندین ساختمان دولتی است که معترضان در شرق اوکراین آن‌ها را اشغال کرده و خواستار برگزاری همه‌پرسی و استقلال از کی‌یف شدند.

انتهای پیام

کد N213018

وبگردی