آفتاب

اندیشمند عمانی: در ایران دمکراسی حقیقی حاکم است

اندیشمند عمانی: در ایران دمکراسی حقیقی حاکم است

مسقط - ایرنا - اندیشمند عمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ˈدمکراسی اسلامی حقیقیˈ است که کشورهای عربی باید از آن اقتباس کنند.

ˈعبدالعزیز العوضیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به اجلاس ˈتحول در علوم فقهیˈ در ˈمسقطˈ افزود: اکنون کشورهای عربی نه حکومتی شبیه دمکراسی غربی و نه حکومتی بر اساس شریعت اسلامی دارند، در حالیکه ایران دارای حکومت دمکراسی اسلامی است .

وی با بیان اینکه اهل سنت به علت نداشتن ˈولایت فقیهˈ با مشکل روبرو شده اند، گفت : این در حالی است که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت مستقل حقیقی تشکیل داده و پیشرفتهای خوبی در زمینه های مختلف داشته است و از فلسطینیان نیز حمایت واقعی می کند.

مقام وزارت اوقاف عمان در ادامه در خصوص تفاوت میان ˈحقوق بشر اسلامیˈ با آنچه که غربیها ˈدفاع از حقوق بشرˈ می نامند، تاکید کرد: حقوق بشر در اسلام بر اساس مبانی قرآنی است و همه حقوق مدنی در قرآن آمده است، اما حقوق بشر در غرب بر اساس ˈمنافع آنیˈ شکل گرفته که حقوق کشورهای جهان سوم را ضایع کرده است .

وی ادامه داد: قوانین حقوق بشر غرب همه ملتهای جهان را دربرنمی گیرد ، بنابر این غربیها برای دیگران از جمله مسلمانان حقوقی قایل نیستند.

العوضی با دوگانه خواندن برخورد غرب در مساله حقوق بشر، گفت: اگر یک فرد غربی کشته شود، سر و صدا به راه می اندازند، اما آنها برای مردم عراق ، افغانستان و فلسطین حقی قایل نمی شوند .

وی در خصوص ترویج ˈاسلام هراسیˈ از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی اضافه کرد: آنها از اسلام سیاسی می ترسند، اسلامی که بخواهد احکام را در همه امور سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و علمی دخالت دهد، چون این نوع سلام منافع آنان را به خطر می اندازد .

وی خاطرنشان کرد: اسلام حقیقی اختلافات را کنار می گذارد و ˈامت واحدهˈ تشکیل می دهد که این برای منافع غرب خطرناک است، لذا غربیها در برابر این، اسلام هراسی راه انداختند .

سیزدهمین اجلاس بین المللی تحول در امور فقهی که از یکشنبه گذشته در مسقط پایتخت عمان آغاز بکار کرده، امروز پایان می یابد .

در این اجلاس هیاتهای مختلفی از کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

خاورم**1586**1651
کد N213009

وبگردی