آفتاب

هند 3 دیپلمات اسرائیلی را اخراج کرد

هند 3 دیپلمات اسرائیلی را اخراج کرد

سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی‌نو اعلام کرد که سه دیپلمات اسرائیلی به اتهام حمله به یک کارمند هندی در فرودگاه این کشور، از هند اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی‌نو اعلام کرد: این سه دیپلمات روز شنبه به یک کارمند هندی در فرودگاه این کشور حمله و وی را زخمی کردند.

معاون کمیسیونر پلیس که مسئول امنیت فرودگاه است، گفت: این درگیری اواخر روز شنبه در حالی صورت گرفت که این مقام‌های کنسولگری قصد عبور از بخش مهاجرت فرودگاه دهلی‌نو برای رسیدن به پرواز کاتماندو را داشتند. آنها با این مقام هندی در مرکز کمک‌رسانی مهاجرت مشاجره لفظی کردند. زمانی که اوراق آنها مورد بررسی قرار گرفت به مقام مربوطه توهین کرده و این مساله منجر به درگیری میان این چهار نفر شد.

سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که هند این مسئله را با جدیت دنبال خواهد کرد و سه دیپلمات مذکور از هند اخراج شدند.

پلیس دهلی‌نو همچنین پرونده جنایی را علیه این سه دیپلمات اسرائیلی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند، تشکیل داد.

معاون فرمانده پلیس هند نیز اعلام کرد که دوربین‌ها تمامی تصاویر مربوط به زد و خورد میان این دیپلمات‌ها با کارمند هندی مذکور را ثبت و ضبط کردند.

هنوز سه دیپلمات اسرائیلی به خاطر برخورداری از مصونیت دیپلماتیک بازداشت نشده‌اند اما پلیس شکایتی را علیه آنها طرح کرده است.

انتهای پیام

کد N212889

وبگردی