آفتاب

ادامه ممانعت از ورود خبرنگاران روس به اوکراین

ادامه ممانعت از ورود خبرنگاران روس به اوکراین

مسکو-ایرنا- ماموران مرزبانی اوکراین در ادامه سیاست جلوگیری از فعالیت رسانه های خبری روسیه در این کشور به دلیل پخش گزارش هایی علیه دولت اوکراین روز سه شنبه از ورود چند گروه از خبرنگاران روس به کشور خود جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ماموران مرزبانی اوکراین مانع از سفر آندره مالیشکین خبرنگار این خبرگزاری به منطقه لوگانسک برای تهیه گزارش ازحوادث این استان شدند.

آنها با اشاره به عدم وجود مبلغ کافی برای تامین هزینه مسافرت ، این خبرنگار ریانووستی را از قطار پیاده کرده و مانع ادامه سفر وی به اوکراین شدند.

مطابق مقررات جدید سفر خارجیان به اوکراین، هر فرد خارجی باید به تعداد روزهای سفر خود به این کشور، روزانه حداقل 810 گریونا (70 دلار) برای تامین هزینه های خود همراه داشته باشد.

به گزارش ریانووستی ، خبرنگار دیگر این خبرگزاری به نام ˈآندره کودنکوˈ که قصد سفر به دونتسک برای تهیه گزارش داشت موفق به ورود به این کشور نشد و ماموران مرزبانی اوکراین در مقر بازرسی فرودگاه دونتسک مانع ادامه سفر وی شدند.

امروز همچنین چند گروه از خبرنگاران روس ازجمله گروه خبری شبکه زویوزدا و کانال لایف نیوز موفق به ورود به اوکراین نشدند و ماموران مرزبانی اوکراینی به بهانه های مختلف از سفر آنها به کشور خود جلوگیری کردند.

اواخر ماه مارس هم مرزبانان اوکراینی از سفر چند خبرنگار روس ازجمله گروه فیلمبرداری کانال رن.تی.وی و خبرنگار روزنامه راسیسکایا گازتا به این کشور ممانعت کردند.

اروپام/2242**۵۱۸
کد N212777

وبگردی