آفتاب
همایش «سلام بر صلح، سلام بر سوریه»‌

کاروان بین‌الملل زائران صلح سوریه چهارشنبه عازم دمشق می‌شود

کاروان بین‌الملل زائران صلح سوریه چهارشنبه عازم دمشق می‌شود

مراسم بدرقه اعضای کاروان بین‌الملل زائران صلح سوریه در همایشی با عنوان «سلام بر صلح، سلام بر سوریه»‌ با حضور هنرمندان ایرانی، اعضای خارجی و ایرانی کاروان بین‌المللی زائران صلح و دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش مایرید مگوایر، برنده جایزه صلح نوبل در سخنانی، گفت: ما همواره به وجود صلح و گفت‌وگو اعتقاد داریم و معتقدیم که صلح امری امکان‌پذیر است. ما از این‌جا عشق به مردم سوریه را به خود همراه داریم و می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم که چقد از آن چه در کشورشان می‌گذرد متاسفیم.

او ادامه داد: ما از همه دولت‌ها و ملت‌ها می‌خواهیم از آن‌جا که صلح و دوستی در وجود تک تک ما وجود دارد هرگونه خشونتی را رد کنند و با یکدیگر به مذاکره بنشینند.

مگوایر هم‌چنین خطاب به جوانان ایرانی گفت: آینده در دستان شماست پس سعی کنید پیام‌آور صلح و دوستی باشید.

در ادامه این همایش یک خانواده پنج نفره سوری که در ایران به سر می‌برند به نمایندگی از شش میلیون آواره سوری که در کشورهای مختلف هستند، به بیان رنج و دشواری‌های‌شان در سوریه پرداختند و عنوان کردند که سوریه کشور امن و باثباتی بود اما امروزه به دلیل تفکرات وهابی دچار مشکل شده است.

هم‌چنین سه تن از کودکان ایرانی به صورت نمادین قلک‌های خود را به همراه هدایایی به این خانواده سوری اهدا کردند.

در ادامه استیون سیزر، نویسنده و عضو این کاروان در سخنانی با موضوع «نقش مسیحیت صهیونیسم در اعمال فشار بر کشورهای خارجی برای جنگ علیه سوریه» پرداخت.

وی با اشاره به تلاش انگلیس و آلمان در تحت مستعمره قرار دادن لبنان، اردن و سوریه و تلاش آمریکا برای گسترش رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: با وجود این که انگلیس مسوول اتفاقات اولیه بوده اما دولت آمریکا بود که مسوول گسترش حضور صهیونیست‌ها در منطقه بود. مسیحیان صهیونیستی هم با لابی‌های‌شان مسوول حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی بودند.

او با اشاره به وجود بیش از 200 سازمان صهیونیستی در آمریکا به فعالیت‌های جان هگی کشیش در تگزاگ اشاره کرد و گفت: این فرد رابط میان دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را هم‌چون ازدواج در عالم ملکوت می‌داند. مسیحیان صهیونیسم با کنگره و کاخ سفید جلساتی را در رابطه با نقش آمریکا در بحران سوریه تشکیل می‌دادند که این کار به منظور تسهیل مهاجرت‌ها به فلسطین انجام می‌شد. این مسیحیان سعی می‌کردند اورشلیم یا همان بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت واقعی اسراییل معرفی کنند. آن‌ها هم‌چنین تبلیغاتی را علیه اسلام و گروه‌های صلح‌طلب انجام می‌دادند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز به دنبال گسترش مرزهایش است و می‌خواهد همسایگانش سوریه و لبنان را تضعیف کند.

کشیش سیزر با اشاره به نص متون مسیحیان صهیونیسم در خصوص جنگ‌های آخر زمان نیز گفت: وقتی تابستان گذشته جان کری درباره عملیات نظامی علیه سوریه صحبت کرد آن را تصور متون مسیحیان صهیونیسم عنوان کردند و در بخشی از این متون اسم سوریه و دمشق آمده که بر اساس آن سوریه کشوری است که نابود خواهد شد. مسیحیان صهیونیسم معتقدند همه آن چه که در کتاب مقدس‌شان آمده باید اتفاق بیفتد و چون مساله نابودی سوریه مطرح است پس این کشور باید نابود شود و این مساله برای بسیاری از افرادی که به لحاظ عقیدتی در رده‌های پایینی هستند مورد قبول است اما مشکلی که صهیونیست‌ها با آن مواجهند این است که وقتی دمشق نابود شود طبق نص متون مقدس‌شان بخش جنوبی اسراییل هم باید نابود شود.

در بخش پایانی این همایش بهروز افخم کارگردان، محمدحسین جعفریان نویسنده، شاعر و کارگردان، فوزیه رجایی‌فر، خانم روح‌افزا، محمدرضا زارعی، محمدرضا شهیدی‌فر، ابوالقاسم طالبی، محمدرضا طالقانی و ناصر فیض به عنوان اعضای ایرانی کاروان بین‌المللی زائران صلح سوریه معرفی شدند.

قرار است اعضای کاروان فردا به همراه کمک‌های بشردوستانه که عمده آن‌ها کمک‌های دارویی است از تهران عازم دمشق شوند.

انتهای پیام

کد N212587

وبگردی