آفتاب

بروجردی: قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است

بروجردی: قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است

تسنیم نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدامات مداخله جویانه‌ای همچون قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار «یوهانس دوما» سفیر هلند در تهران با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی، گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات فی مابین با همه کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است که بر همین اساس، تبادل هیئت‌هایی نیز با پارلمان و اتحادیه اروپا صورت گرفت اما اقدامات مداخله جویانه‌ای همچون قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است.

وی تصریح کرد: این مصوبه در افکار عمومی جامعه تأثیری منفی داشته و در روند رو به رشد مناسبات فی مابین نیز تأثیر مخربی گذارده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با تأکید بر لزوم احترام به آداب و رسوم ملت‌های مختلف در مراودات بین‌الملل، گفت: مسائل حقوق بشری در هر جامعه‌ای به فرهنگ، دین و اخلاقیات خاص آن جامعه مرتبط است و نمی‌توان با یک استاندارد خاص در مورد رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر قضاوت کرد.

وی همچنین نسبت به سیاست‌های دوگانه حقوق بشری کشورهای غربی در جهان انتقاد کرد.

سفیر هلند در تهران: قطعنامه پارلمان اروپا با مواضع هلند در قبال ایران در تضاد است

همچنین «یوهانس دوما» سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور، ظرفیت مناسبی برای گشودن درهای روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آن‌ها بیشترین بهره را برد.

وی همچنین در خصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی نیز، افزود: قطعنامه پارلمان اروپا در سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأثیری نخواهد داشت.

سفیر هلند در تهران، خاطر نشان کرد: این قطعنامه همچنین با مواضع دولت هلند در خصوص جمهوری اسلامی نیز مغایر است.

 

23503

کد N212534

وبگردی