آفتاب

مبارزه حقوق بشری با پهپادهای آمریکایی

مبارزه حقوق بشری با پهپادهای آمریکایی

هدایت‌کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین که اغلب به بمب‌باران مناطق خاص می پردازند، معمولا دید بسیار ناقصی از نقاطی که به آن شلیک می‌کنند دارند. دیدن تصاویر ویدئویی از کارشان به آن‌ها بیشتر از آن که احساسی در مورد شلیک به بدن انسان‌ها بدهد، «احساسی مانند کشتن حشرات» است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از ورد پرس، یک گروه هنرمند در همین رابطه، تصمیم گرفته‌اند برای به چالش کشیدن این کور دلی و همچنین آگاهی دادن در مورد افزایش آمار کشته شدگان از میان غیرنظامی‌ها بر اثر حمله هواپیما های بدون سرنشین با نسب یک پرتره بزرگ از چهره یک کودک در یکی از مناطق پاکستان که اغلب مورد حمله هواپیمای بدون سرنشین قرار می گیرد، هدایت کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین را وادارند که پیش از شکلیک سلاح هواپیما های خود اندکی بیاندیشند.

منطقه خیبر پختونخوا در پاکستان از مناطقی است که همواره مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار می گیرد. حالا پرتره بسیار بزرگی از یک کودک ناشناس در این منطقه نسب شده است تا آن چیزی باشد که یک هدایت‌کننده هماپیمای بدون سرنشین در زمان عبور هواپیمای خود از این منطقه می بیند.

این پرتره بزرگ همچنین به نحوی طراحی و اجرا شده است که در تصویربرداری‌های ماهواره‌ای از این منطقه هم دیده می‌شود تا به چشم اندازی دائمی برای این منطقه تبدیل شود.

این پروژه که با همکاری هنرمندان فرانسوی ساخته شده است، تصویر یک کودک ناشناس را روی پوستر نمایش می‌دهد که گفته می‌شود پدر و مادر و دو خواهر و برادر خود را در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین از دست داده است.

این افراد که با سفر در استان خیبر پختونخوا و کمک مردم محلی بسیار مشتاق این پوستر بزرگ را آماده کرده‌اند، گفته‌اند که این کار را برای ایجاد فضای گفت‌وگو در میان سیاست‌مداران با هدف تجدیدنظر در تصمیم‌گیری‌هایی انجام داده‌اند که منجر به نجات جان انسان‌های بی‌گناه شود.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین همواره تلفات بسیاری از میان غیرنظامیان به بار آورده است و از جمله نگرانی‌های حقوق بشری در مورد مناطق درگیر در مبارزه با ترورسیم به‌شمار می رود.

پوستر کودک

انتهای پیام

کد N212467

وبگردی