آفتاب
سفیر هلند:

قطعنامه پارلمان اروپا با موضع دولت هلند در خصوص ایران مغایرت دارد

قطعنامه پارلمان اروپا با موضع دولت هلند در خصوص ایران مغایرت دارد

سفیر هلند در تهران در خصوص قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا گفت: این قطعنامه با موضع دولت هلند در خصوص جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوهانس دوما سفیر هلند در تهران ظهر امروز سه شنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات فی ما بین با همه کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله درامور داخلی یکدیگر است و بر همین اساس  تبادل هیأت‌هایی نیز با پارلمان و اتحادیه اروپا صورت گرفت اما اقدامات مداخله جویانه‌ای همچون قطعنامه اخیر پارلمان اروپا و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط فی مابین است.

وی تصریح کرد: این مصوبه درافکار عمومی جامعه تأثیری منفی داشته و در روند رو به رشد مناسبات فی ما بین نیز تأثیر مخربی گذارده است.

بروجردی در ادامه با تاکید بر لزوم احترام به آداب و رسوم ملت‌های مختلف در مراودات بین المللی گفت: مسائل حقوق بشری در هر جامعه‌ای به فرهنگ،‌دین و اخلاقیات خاص آن جامعه مرتبط است و نمی‌توان با یک استاندارد خاص در مورد رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر قضاوت کرد.

وی همچنین نسبت سیاست‌های دو گانه حقوق بشری کشورهای غربی در جهان انتقاد کرد.

یوهانس دوما سفیر هلند در تهران نیز در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور ظرفیت مناسبی  برای گشودن درهای روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آنها بیشترین بهره را برد.

سفیر هلند همچنین در خصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی نیز گفت: قطعنامه پارلمان اروپا در سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این قطعنامه همچنین با موضع دولت هلند در خصوص جمهوری اسلامی ایران نیز مغایرت دارد.

کد N212445

وبگردی