آفتاب

یکهزار شهروند روس با سازمان های تروریستی بین المللی همکاری می کنند

یکهزار شهروند روس با سازمان های تروریستی بین المللی همکاری می کنند

مسکو-ایرنا- رییس سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که حدود یکهزار شهروند روس با گروه های تروریستی بین المللی همکاری می کنند و در قالب این گروه ها می جنگند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈبورتنیکوفˈ روز سه شنبه در نشست کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه گفت: رویدادهای خاورمیانه، شمال آفریقا و محدوده افغانستان و پاکستان که بیش از یکهزار تبعه روس در این مناطق در قالب سازمان های تروریستی می جنگند بر تشدید تهدید تروریسم در روسیه موثر هستند.

وی افزود: سازمان های اطلاعاتی روسیه در صورت بازگشت این مزدوران از خارج آنها را تحت کنترل می گیرند.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: احتمال زیاد وجود دارد پس از بازگشت این افراد به روسیه، سران گروه های تروریستی از تجربه های جنگی آنها استفاده کنند.

بورتنیکوف ادامه داد: در این رابطه به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی دستور داده شده است بر این افراد کنترل امنیتی اعمال کنند.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: در نشست امروز کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه باید تدابیر اضافی برای مقابله با تهدید تروریسم ناشی از سازمان های تروریستی بین المللی و افراد مرتبط با آنها اتخاذ شود.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، شماری از شهروندان این کشور از جمهوری های منطقه قفقاز شمالی در ناآرامی های سوریه شرکت دارند و با نیروهای امنیتی این کشور می جنگند.

اروپام/2242** 518 **1010
کد N212392

وبگردی