آفتاب

تکلیف خون شهید دانائی‌فر چه می‌شود؟

تکلیف خون شهید دانائی‌فر چه می‌شود؟

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه توضیحات مسئولان در مورد آزادی گروگان‌ها با صحبت‌های مطرح شده در استان سیستان و بلوچستان همخوانی ندارد گفت که تکلیف خون شهید دانائی‌فر تنها نیروی بومی استان چه می‌شود؟

(ایسنا)، حسینعلی شهریاری در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) با استناد به اصل 152 قانون اساسی در اخطاری گفت: در مورد آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده مسائلی مطرح می‌شود. حرف من این است که آنها خودشان عزیزان ما را می‌برند شهید می‌کنند و بعد می‌آورند. دولت فعلی را مشروع دانسته و دولت قبلی را غیرمشروع و این عملیات‌ها را در آن دولت‌ها به نوعی موجه می‌دانستند متاسفانه مسئولان نیز تنها در تبریک گفتن از هم سبقت می‌گیرند.


وی افزود: در دولت قبل استاندار وقت 15 گروگان را ظرف 48 ساعت آزاد کرد و نه تبلیغ و تبریکی گرفته شد اکنون این همه تبلیغ برای چیست؟


نماینده زاهدان گفت: وزرای اطلاعات و کشور باید در این رابطه شفاف جواب دهند. صحبت‌های مسئولان با صحبت‌هایی که در استان مطرح می‌شود همخوانی ندارد. تکلیف خون شهید دانائی‌فر تنها نیروی بومی استان چه می‌شود؟


وی با طرح این پرسش که چرا سربازان اعزامی به مناطق مرزی از محرومین و مستضعفین هستند گفت: چرا از فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها به مناطق مرزی نمی‌فرستند؟


وی با بیان اینکه وزارت خارجه برای آزادی مرزبانان چه کاری انجام داد؟ گفت: هنوز تکلیف آقای نیکبخت دیپلمات مظلوم ما که بیش از 300 روز است در یمن به اسارت گرفته شده، معلوم نیست. چرا وزارت خارجه در آزادی این عزیز فعال نیست؟ اگر واقعا آنها در آزادی مرزبانان نقش داشتند بروند و آقای نیکبخت را آزاد کنند. اگر ایشان از نورچشمی‌ها بود واقعا این رفتارها انجام می‌شد؟


شهریاری خطاب به باهنر رئیس جلسه گفت: از شما به عنوان رئیس جلسه انتظار داریم که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دستور دهید که مسائل را به صورت جدی و شفاف دنبال کنند این اتفاقات بنده را یاد فیلم سینمایی دل شکسته می‌اندازد که مرحوم خسرو شکیبایی صحبت‌هایی در مورد گروگان‌ها مطرح می‌کرد مبنی بر اینکه خودشان کارها را انجام می‌دهند.


نماینده مردم زاهدان مجددا از باهنر خواست تا مسائل را به صورت جدی پیگیری کند چون این اتفاقات اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و رسانه‌های خارجی مطالبی را مطرح می‌کنند که در شان نظام نیست.


به گزارش ایسنا، باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روز اول موضوع را به صورت جدی پیگیری و آخرین خبرها را رصد می‌کرد بعد از آزادی چهار گروگان نیز جلسه‌ای داشت.


وی افزود: کمیسیون امنیت هیاتی را مکلف کرده تا ضمن سفر به منطقه مذاکراتی داشته و در این رابطه گزارشی را به مردم و نمایندگان ارائه دهند.

کد N212358

وبگردی