آفتاب

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به خاتمی به مناسبت درگذشت مرحوم علی اکبر صادقی

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به خاتمی به مناسبت درگذشت مرحوم علی اکبر صادقی

تهران - ایرنا - مجمع روحانیون مبارز در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ علی اکبر صادقی پدر همسر سیدمحمدخاتمی را به وی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است: ارتحال دانشمند گرامی و روحانی وارسته والد همسر گرامیتان حجت الاسلام والمسلمین مرحوم دکتر علی اکبر صادقی موجب تأثر وتألم گردید. آن عالم فرزانه عمر پر برکت خود را صرف تعلیم وتدریس و نشر اخلاق و فضیلت نمود و در اوج زهد و وارستگی دارفانی را وداع کرد.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این عالم ربانی را به جنابعالی و خانواده محترم، بیت شریف آیت الله صدر و تمامی بستگان و آشنایان و عموم روحانیون و دانشگاهیان کشور تسلیت گفت.

حزب اراده ملت ایران نیز در پیام دیگری درگذشت دکتر علی اکبر صادقی را به رییس جمهوری پیشین و فرزندان آن فقید بویژه سرکار خانم زهره صادقی تسلیت گفت.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان سیدمحمدخاتمی نیز در پیامی، آن مرحوم را مایه مباهات روحانیت و در کسوت معلمی آموزش و پرورش یک فرهنگی ممتاز یاد کرد و افزود: ایشان در کسوت استادی دانشگاه شهید بهشتی یک استاد تمام عیار بود که هم از علم بهره فراوانی داشت و هم فضائل اخلاقی اش از او چهره ممتازی در دانشگاه ساخته بود.

به گزارش ایرنا، پیکر حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی امروز (سه شنبه) با حضور آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت استان مقدس عبدالعظیم حسنی و خانواده های صدر، خاتمی ، صادقی و جمعی از شخصیت ها و فعالان سیاسی و فرهنگی پس از تشییع، در صحن باب الرحمه در قسمت شمال شرقی حرم حضرت عبد العظیم (ع) به خاک سپرده شد.

مرحوم صادقی در سال 1308 متولد شد و سال 1328 شمسی با خواهر امام موسی صدر ازدواج کرد.

وی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران بود و در 38 سال دوران تدریس خود دانشجویان زیادی را تربیت کرد.

آن مرحوم تالیفات متعدد در حوزه دین و فرهنگ دارد که از جمله آن می توان به ترجمه «خطبه غدیر» اشاره کرد که بارها تجدید چاپ شده است.

مرحوم حجت الاسلام دکترعلی اکبر صادقی به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی در سن 85 سالگی به دیدار معبود شتافت.

سیام**2025**1572
کد N212346

وبگردی