آفتاب

مقام ارشد روس: روسیه خواستار تحرک جدی در مناسبات اقتصادی با ایران است

مقام ارشد روس: روسیه خواستار تحرک جدی در مناسبات اقتصادی با ایران است

مسکو - ایرنا- ایگور موگولوف معاون منطقه ای وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش خواستار تحرک جدی در مناسبات با ایران است.

به گزارش ایرنا مورگولوف روز سه شنبه در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه با اعلام این مطلب بر ضرورت گسترش همکاریهای دوجانبه تهران و مسکو تاکید کرد.

طرفین در این دیدار روند همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

سنایی سفیر کشورمان در روسیه در این دیدار با اشاره به وجود توافقات مهم بین دو کشور، گفت: امیدوارم در سال جاری با تلاشهای طرفین، روند اجرای توافقات مذکور سرعت بیشتری یافته و مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

سنایی ضمن اشاره به سفرهای متعدد مقامات دو کشور در سالجاری و بیان اهم رویدادهای پیش رو در زمینه های سیاسی و اقتصادی، بر همکاری و تبادل نظر بیشتر طرفین برای تحرک بخشی بیشتر به همکاریهای دوجانبه تاکید نمود.

مورگولوف معاون منطقه ای وزارت خارجه روسیه نیز ضمن تبریک سال جدید ایرانی گفت: مناسبات تاریخی ایران و روسیه به عنوان دو کشورهمسایه، همواره خوب بوده و امیدواریم که با تلاش دو طرف این مناسبات گسترش بیشتری یابد.

مورگولوف با اشاره به ظرفیتهای فراوان اقتصادی میان دو کشور، از حجم مناسبات اقتصادی و بازرگانی موجود ابراز نارضایتی کرد و خواستار تحرک جدی برای افزایش تبادلات اقتصادی شد.

وی از عزم جدی طرف روس برای ارتقاء سطح همکاری ها به خصوص در زمینه اقتصادی سخن گفت و تاکید کرد: طرف روس تمام تلاش خود را برای تقویت و گسترش آن بکار خواهد گرفت.

در این دیدار همچنین طرف روس توضیحاتی درخصوص روند تحولات اوکراین و همچنین مواضع کشورش در این خصوص ارائه کرد.

ازدیگر موارد مطرح در این دیدار،موضوع ساخت دو واحد جدید نیروگاه هسته ای بوشهر،بحث سفر آتی مقامات دو کشور در ماههای پیش رو و محورهای مورد پیگیری در این دیدارها و همچنین بررسی جدیدترین رویدادهای منطقه ای و بین المللی بود.

این درحالی است که پیش از این نیز در دیدار سنایی با آلکساندر نواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه آخرین وضعیت همکاریهای اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش سطح مبادلات اقتصادی تاکید شد.

اروپام/518**1856
کد N212329

وبگردی