آفتاب

نخست‌وزیر تایلند برخورد منصفانه با پرونده‌های تخلفش را خواستار شد

نخست‌وزیر تایلند برخورد منصفانه با پرونده‌های تخلفش را خواستار شد

نخست‌وزیر تایلند که دو اقدام قانونی علیه او در جریان است امروز (سه‌شنبه) خواستار برخورد مناسب و منصفانه کمیسیون ملی ضد فساد و همچنین دادگاه قانون اساسی این کشور در قبال خود شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند خطاب به خبرنگارها در بانکوک عنوان کرد: من از دادگاه قانون اساسی و کمیسیون ملی ضد فساد می‌خواهم که در بررسی اتهاماتی که علیه من مطرح شده‌اند، منصفانه برخورد کنند.

حامیان شیناواترا دادگاه قانون اساسی تایلند را به صدور احکام مغرضانه علیه دولت متهم کرده‌اند. آنها همچنین سرعت پیگیری شکایت مطرح شده علیه یینگلاک توسط کمیسیون ملی ضد فساد در خصوص شکست طرح سوبسیت برنج دولتی را زیر سوال برده‌اند.

یینگلاک متهم شده است که در نظارت بر طرح سوبسید برنجی که در سال 2011 با آن توانست به قدرت برسد ترک وظیفه کرده است.

اگر این کمیسیون این پرونده را به سنای تایلند ببرد امکان دارد که یینگلاک به عنوان رئیس کمیته ملی برنج از همه وظایف قانونی‌اش معلق شود.

وی روز سه‌شنبه اعلام کرد که تیم قانونی‌اش خواستار ارائه شاهدان بیشتری در خصوص پرونده برنج شده‌اند.

اما هفته گذشته دادگاه قانون اساسی تایلند نیز شکایتی علیه یینگلاک مبنی بر تخلف او در برکناری رئیس امنیت ملی این کشور را پذیرفت. به او 15 روز فرصت داده شد تا از خود دفاع کند.

یینگلاک در حالی این اظهارات را مطرح کرد که حامیان دولت او موسوم به پیراهن قرمزها تظاهراتی سه روزه در حمایت از دولت در بانکوک ترتیب داده و متعهد شده‌اند تا در مقابل هر اقدامی برای سرنگونی او ایستادگی کنند.

انتهای پیام

کد N212267

وبگردی