آفتاب

نوجوانان را باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده کرد

نوجوانان را باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده کرد

اهواز-ایرنا- معاون اداره کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براهمیت آمادگی نوجوانان برای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: ارتقای سطح توانمندی روانی و اجتماعی نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی جزء برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

ˈیگانه عزیزی ˈ سه شنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نوجوان سالم که در سالن طلائیه آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شد گفت: خوشبختانه در اداه کل آموزش و پرورش استان خوزستان عزمی جدی برای مراقبت از دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی وجود دارد.

وی بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به لحاظ ارایه برنامه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در رده نوجوانان، جزء برترین ادارات کشور است .

معاون اداره کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه ادارات مراقبت از نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی در تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها فعال است ،این ادارات در حوزه مختلف شامل کارکنان،دانش آموزان و اولیای دانش آموزان فعالیت های مفیدی در این رابطه دارند.

وی افزود: برنامه های پیشگیری و مراقبت در مقابل آسیب های اجتماعی به عزمی جهادی نیاز دارد و این عزم در استان خوزستان وجود دارد.

معاون اداره کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدواریم جشنواره استانی نوجوان سالم در سال آینده در ابعادی وسیع تر و با کیفیت بالاتر انجام شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز دراین جشنواره افزود: در استان خوزستان عزمی جدی برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری که همان تربیت نوجوان سالم است بوجود آمده و داشتن نوجوانی سالم به دور از آسیب های اجتماعی سرمایه ای ملی محسوب می شود.

محمود معزی بیان کرد: نوجوانی یک دوره طلایی در زندگی هر فرد است و آموزش و پرورش نیز وظیفه دارد بسترهای لازم برای آشکار شدن استعدادهای نوجوانان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید به تمامی پرسش های نوجوانان پاسخ مناسب داده شود گفت: مسوولان آموزش و پرورش وظیفه دارند به تمامی ابهامات نوجوانان پاسخ دهند زیرا وظیفه مسوولان آموزش و پرورش حمایت همه جانبه از نوجوانان است .

جشنواره استانی نوجوان سالم در خصوص راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف فیلم کوتاه،عکس،مقاله ، روزنامه دیواری و نقاشی به صورت استانی برگزار و برگزیدگان این جشنواره به مرحله بعدی که جشنواره کشوری نوجوان سالم است راه می یابند.

681/7161/641
کد N212117

وبگردی