آفتاب
آصفری در گفت‌وگو با ایسنا:

اقدام سنای آمریکا در ممانعت از ورود ابوطالبی به این کشور، دخالت در امور سازمان ملل است

اقدام سنای آمریکا در ممانعت از ورود ابوطالبی به این کشور، دخالت در امور سازمان ملل است

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اقدام سنای آمریکا مبنی بر تصویب قانونی برای ممانعت از ورود ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران نزد سازمان ملل به این کشور، عین دخالت در امور داخلی سازمان ملل است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به مصوبه سنای آمریکا مبنی بر منع ورود ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل به آمریکا، گفت: این اقدام آمریکا ساختار سازمان ملل را زیر سوال می‌برد و باید دبیرکل سازمان ملل نسبت به این اقدام آمریکا مخالفت جدی نشان داده و جلوی این اقدام را بگیرد.

وی افزود: اینگونه اقدامات آمریکا باعث می‌شود که اعتماد مردم و دولت‌ها به سازمان ملل کاهش پیدا کند و سبب می‌شود که سازمان ملل به عنوان نهادی برای دولت آمریکا تبدیل شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها حق مخالفت با ورود نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی در سازمان ملل را ندارند و تصویب این موضوع در سنای آمریکا غیرقانونی است.

آصفری گفت: اگرچه بخشی از هزینه سازمان ملل را دولت آمریکا پرداخت می‌کند ولی این بدان معنا نیست که آمریکا بتواند هر کاری که می‌خواهد در سازمان ملل انجام دهد. این رویکرد آمریکا نشان داد که امروز سازمان ملل به عنوان مستمسکی در جهت سوء استفاده از زیاده‌خواهی‌های آمریکا در آمده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی نماینده خود را در سازمان ملل معرفی کرده است و هیچ جایی از ساختار سازمان ملل اجازه به آمریکا نداده است که جلوی ورود نماینده معرفی شده به سازمان ملل را بگیرد. آمریکا تنها می‌تواند با توجیه اینکه فرد معرفی شده دارای سوابق تروریستی و امنیتی است، اجازه اقامت ندهد که آقای ابوطالبی چنین پیشینه‌ای ندارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه دولت و دستگاه سیاست خارجی باید در مقابل این اقدام آمریکا مقاومت کند و جلوی این زیاده‌خواهی‌ها را بگیرند، گفت: باید از سازمان ملل بازخواهی شود که چرا آمریکایی‌ها به خودشان جرات چنین اقدامی را داده و آنها نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

به گفته وی، وظیفه دولت و دستگاه سیاست خارجی استفاده از روش‌های دیپلماتیک برای پیگیری این اقدام آمریکاست.

انتهای پیام

کد N211955

وبگردی