آفتاب
پورابراهیمی خبر داد،

«فراکسیون ایرانیان» خارج از کشور اعلام موجودیت کرد

«فراکسیون ایرانیان» خارج از کشور اعلام موجودیت کرد

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از اعلام موجودیت فراکسیون فرهنگی – اقتصادی ایرانیان خارج از کشور تا هفته آینده خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در راستای تقویت مناسبات اقتصادی ایرانیان خارج از کشور با داخل و مستمر بودن این ارتباط و همچنین برای اینکه ایرانیان خارج از کشور هویت ایرانی خود را در کارهای آینده و نسل‌های بعدی خود از دست ندهند و از طرف دیگر از ظرفیت آنها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود، پیشنهاد شد فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس تشکیل شود.

وی با بیان اینکه 35 نفر از نمایندگان مجلس متقاضی تشکیل فراکسیون فرهنگی – اقتصادی ایرانیان خارج از کشور هستند، اضافه کرد: اگر تعداد نمایندگان متقاضی تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور به حد نصاب برسد، این فراکسیون ظرف هفته آینده اعلام موجودیت خواهد کرد.

پورابراهیمی ارتقای جایگاه فرهنگی ایرانیان خارج از کشور را از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون عنوان و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم اقدامات لازم را در حوزه قانونگذاری در این رابطه داشته باشیم و مناسباتی هم با بخش‌های دولتی در این رابطه برقرار کنیم که نهایتا شاهد ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی ایرانیان خارج از کشور باشیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: قطعا مجموعه ایرانیانی که به هر دلیل علیه جمهوری اسلامی ایران موضع داشته و به شکلی معاند محسوب می‌شوند، جدای از این موضوع هستند اما کسانی که به نظام، مردم و کشورشان علاقه دارند، می‌توانند با کشور همراهی کنند ما هم می‌خواهیم با تشکیل این فراکسیون، زیرساختی برای قانونگذاری و همکاری با دولت جهت برقراری ارتباط بیشتر با ایرانیان خارج از کشور فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N211947

وبگردی