آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

قطعنامه اخیر اروپا برای ملت ایران جایگاهی ندارد

قطعنامه اخیر اروپا برای ملت ایران جایگاهی ندارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعنامه اخیر اروپا برای ملت ایران جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد حسن آصفری روز سه شنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس، با بیان این که قطعنامه اخیر اروپا یک بار دیگر ماهیت سلطه جویی غرب را به ملت ایران نشان داد، گفت: «هرچند که این گونه قطعنامه ها قبلا هم بارها صادر شده است و 60 قطعنامه در 10 سال گذشته توسط اتحادیه اروپا هیچ مشکلی را برای آن ها حل نکرده است.»

آصفری، افزود:« اما باید گفت که این بار در حالی قطعنامه صادر شده است که مذاکرات 1+5، مذاکره با وزیر امور خارجه و رییس جمهوری آمریکا شکل گرفته است و صدور این قطعنامه با گذشته تفاوت دارد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: صدور قطعنامه یک پیام برای کسانی است که به غرب دلخوش کرده اند که اگر فرصت یابند در امور ملت ایران دخالت خواهند کرد.

آصفری خطاب به اتحادیه اروپا اظهار داشت:« اتحادیه اروپا بهتر است پاسخ دهد که انتخاباتی که با 43 درصد از مردم اروپا تشکیل می شود استانداردهای لازم را دارد یا انتخابات 24 خرداد که علیرغم تلاش آن ها برای عدم حضور مردم، بیش از 74 درصد مردم ایران شرکت کردند.»

این نماینده مجلس به اظهار نظر یکی از مشاوران وزیر امور خارجه کشورمان هم اشاره کرد و گفت: اخیرا مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشته است که کسانی که در اعتراض به صدور این قطعنامه سراسر توهین به ملت ایران که درخواست ایستادگی در مقابل زیاده خواهی غرب را داشته اند، کاسبان تحریم می باشند.

آصفری، اضافه کرد: آیا ایستادگی در برابر زیاده خواهی غرب، کاسبی از تحریم است؟ جلوگیری از دخالت غرب در امور داخلی ایران از نظر آن ها کاسبی برای تحریم است؟ حرکت در راستای منافع ملی کشور، کاسبی از تحریم است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کاسبان تحریم کسانی هستند که امروز فرش قرمز جلوی اتحادیه اروپا پهن کردند و هم سایت های هسته ای ما را پلمپ کردند و هم پرونده ایران را از آژانس به شورای امنیت سازمان ملل انتقال دادند.

آصفری اضافه کرد: امروز که قرار است دور جدید مذاکرات آغاز شود، یکبار دیگر به غرب محکم و مقتدر می گوییم که اگر از این گونه قطعنامه ها صادر کنید، مطمئن باشید که درباره ادامه مذاکرات تجدید نظر خواهیم کرد.

وی خطاب به اروپایی ها اظهار داشت: این را بدانید که عبور از خط قرمز، تعلیق غنی سازی، دست برداشتن از حزب الله لبنان و ملت مظلوم فلسطین و تعطیلی سایت های هسته ای امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت محترم بهتر است نسبت به موضوعات و مشکلاتی که مردم با آن مواجهند، توجه بیشتری نماید.

وی ادامه داد: سیاست های کلان بهداشت و درمان توسط مقام معظم رهبری دیروز ابلاغ شد، بهداشت و درمان وسلامت حق قانونی آحاد جامعه است تا ناعدالتی در رسیدگی به مسایل بهداشتی در کشور حل شود.

آصفری عنوان کرد: امروز دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان، هزینه های بسیار سنگین آن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیماران خاص توانایی تامین داروهای مورد نیاز را ندارند، گفت: این عده مجبورند با مسکن درد خود را آرامش دهند و معالجه را کنار بگذارند.

وی هم چنین به بیمه کشاورزان اشاره کرد و افزود: این موضوع از شعارهای مهم انتخاباتی دولت بوده است که هنوز اقدامی صورت نگرفته است بنابر این از دولت درخواست عاجزانه داریم که برای کشاورزان که در خط اصلی استقلال و خودکفایی کشور قرار دارند، فکری بیندیشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی به موضوع سودبانکی تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: این سود، فشار زیادی برای مردم وارد کرده است، روز به روز شاهد افزایش سود تسهیلات بانکی هستیم و هیچ اقدامی در این باره صورت نمی گیرد.

آصفری هم چنین گفت: عدم پرداخت وام به جوانان در جهت ازدواج مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی به موضوع افزایش قیمت حامل انرژی هم اشاره کرد و افزود: این افزایش اثر زیادی بر زندگی مردم وارد می کند، افزایش 20درصد نرخ مصرف گاز چه زمانی مجلس این اجازه داده است که اقایون دولت ها می گویند که مجلس این اجازه را داده است؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه ویژه به مشکلات جدی افراد طبقه پایین جامعه یکی از مشکلات جدی خانواده ها می باشد، در موضوع پرداخت یارانه ها هیچ زمانی مجلس اختیار نداده است که به حساب های مردم سرکشی کند و یا احیانا از اموال مردم بخواهد بازرسی کند.

آصفری عنوان کرد: بهتر است وزرای اقتصادی فکر جدی به مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند و وقت خود را به جای سرکشی به کسانی که در فتنه 88 نقش بسیار موثری داشته اند، به مشکلات اقتصادی مردم بپردازند.

این نماینده مجلس خطاب به مسوولان فرهنگی کشور هم گفت: مسوولان فرهنگی کشور بهتر است در ابتدای شروع سال اقتصاد و فرهنگ به جای ملاقات به عناصر فتنه به مشکلات فرهنگی جامعه بپردازند.

سیام(3)1429 ** 1418
کد N211719

وبگردی