آفتاب

تماس لاوروف با کری درباره اوکراین/هشدار درباره هزینه‎های اقدامات مسکو

تماس لاوروف با کری درباره اوکراین/هشدار درباره هزینه‎های اقدامات مسکو

وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با همتای روس خود درباره آخرین تحولات اوکراین به ویژه شهرهای شرقی این کشور با وی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این مطلب گفت :"جان کری""در تماس با "سرگئی لاوروف" گفت که هر گونه تلاش بعدی روسیه برای ایجاد بی‌ ثباتی در اوکراین٬ هزینه های بیشتری را بر روسیه تحمیل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه جان کری تاکید کرده که تحرکات مناطق شرقی اوکراین ناگهانی نبوده است٬ افزود: وزیر امور خارجه آمریکا به همتای روس خود گفته اوکراین تاکید دارد که این کارزار به دقت از سوی روسیه هماهنگ شده و حمایت می شود.

ایالات متحده ضمن ابراز نگرانی از تحرکات صورت گرفته در سه شهر شرقی اوکراین٬ تاکید کرده که به دقت این منطقه را تحت نظر دارد و همچنین افزوده که در حال بررسی اعمال تحریمهای بیشتر علیه مسکو است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، قرار است که به منظور تخلیه ساختمان های اداری از نیروهای هوادار روسیه٬ شماری از اعضای دولت اوکراین به سه شهر شرقی خارکف٬ دونتسک و لوهانسک سفر کنند.

جان کری روز دوشنبه همچنین اعلام کرد که در نظر دارد با دیپلماتهای برجسته روسیه٬ اوکراین و اتحادیه اروپا دیدار و درباره رفع تنش در اوکراین گفتگو کند. به احتمال زیاد این دیدارها ظرف 10 روز آینده انجام می شود.

روز گذشته نیز به دنبال انتشار گزارشهایی درباره تصرف ساختمانهای اداری سه شهر اوکراین توسط نیروهای هوادار روسیه٬ کاخ سفید با تاکید بر وجود شواهدی درباره دست داشتن روسیه در این اقدامات٬ به مسکو هشدار داد که از تصرف آشکارا یا مخفیانه مناطق شرقی اوکراین خودداری کند.

کد N211595

وبگردی