آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد:/2/

پیگیری وضعیت گروهبان دانایی فر در سفر هفته آینده معاون وزیر خارجه پاكستان

پیگیری وضعیت گروهبان دانایی فر در سفر هفته آینده معاون وزیر خارجه پاكستان

پیشرفت مذاکرات نیازمند مشورت‌های حقوقی با متخصصان و دانشمندان این عرصه هستیم و استفاده از افراد و ظرفیت‌ها در این حوزه و برای انجام این کار نشان از یک عزم بالا و ملی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از پیگیری وضعیت گروهبان یكم جمشید دانایی فر در سفر هفته آینده معاون وزیرخارجه پاكستان به تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران که در وزارت خارجه برگزار شد، در ابتدای سخنانش با تبریک فرا رسیدن سال نو، به شعار« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی واراده جهادی » توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت: در عرصه سیاست خارجی دو مقوله اقتصاد و فرهنگ بخش مهمی از حوزه های ارتباطی کشورها هستند.

وی ادامه داد: ما به اتکا و پشتوانه مردمی و با عزم ملی و مدیریت جهادی امیدواریم که کمکهای موثری در رابطه با تحقق شعار امسال داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با اشاره به 20 فروردین، «روز ملی فن‌آوری هسته‌ای‌» خاطر نشان کرد: ضمن تبریک این روز، از دانشمندان هسته‌ای کشور که در این راه مقاومت کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند یاد و خاطره آنها را گرامی می دارم.

افخم تصریح کرد: فن‌آوری هسته‌ای ما نشانگر این است كه فشار سیاسی و تحریم‌ها هیچ کدام مانع از اراده و عزم ملت ایران برای استقلال و پیشرفت نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر صحت اضافه شدن یک تیم مشورتی حقوقی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اذعان داشت: این تیم، یک گروه مشورتی و تیم مذاکره کننده کشورمان مشخص است.

وی با بیان این که با پیشرفت و جلو رفتن مذاکرات وارد مراحل پیچیده‌تری می‌شویم، ابراز کرد: با پیشرفت مذاکرات نیازمند مشورت‌های حقوقی با متخصصان و دانشمندان این عرصه هستیم و استفاده از افراد و ظرفیت‌ها در این حوزه و برای انجام این کار نشان از یک عزم بالا و ملی است.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت گروهبان یكم جمشید دانایی فر نیز بیان کرد: وضعیت این مرزبان همچنان نامشخص است و ما برای تعیین وضعیت وی پیگیر هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان این که همچنان با مقامات دولت پاکستان در خصوص وضعیت مرزبان ایرانی در ارتباط هستیم، به سفر هفته آینده معاون وزیر امورخارجه دولت پا کستان به تهران اشاره کرد و افزود: بررسی این موضوع در دستور کار این مذاکرات است تا وضعیت گروهبان دانایی‌فر نیز مشخص شود.

وی در باره روابط تهران و اسلام آباد نیز اظهار داشت: روابط تهران و اسلام آباد، یک روابط خوب و برادرانه میان دو کشور مسلمان است و ارتباطات خوب و گسترده‌ای در حوزه‌های محتلف میان دو کشور برقرار است و تماس‌ها و ارتباطات نیز در سطح بالا میان مقامات دو دولت وجود دارد که به طور مثال می‌توان به تماس و دیدارهای آ قای روحانی و نواز شریف اشاره کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم موضوعاتی مانند موضوعات مرزبانان در طی مذاکرات حل و فصل شود و روند کار به خوبی و بهتر از گذشته ادامه یابد.

کد N211513

وبگردی