آفتاب

محافظین زن در گارد ریاست جمهوری فلسطین / تصاویر

محافظین زن در گارد ریاست جمهوری فلسطین / تصاویر

اولین واحد زنان محافظ ریاست جمهوری فلسطین کار خود را پس از دوره آموزشی آغاز خواهند کرد.

اولین واحد زنان محافظ ریاست جمهوری فلسطین کار خود را پس از دوره آموزشی آغاز خواهند کرد. جذب نیروهای زن محافظ ریاست جمهوری از فارغ التحصیلان سال گذشته آکادمی امنیتی جریکو پس از یک دوره 4 ساله آموزشی آغاز شده است.
به گزارش آفتاب، پیام نو به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: اولین واحد زنان محافظ ریاست جمهوری فلسطین کار خود را پس از دوره آموزشی آغاز خواهند کرد. زنان فلسطینی با روسری از یک برج ۶ طبقه بالا می روند و به هدف های خیالی شلیک می کنند . ۲۲ کماندوی زن در جامعه مرد سالارانه وارد شده و اولین واحد گارد ریاست جمهوری فلسطین و نیروهای ویژه را تشکیل داده اند که شامل دو هزار ۶۰۰ مرد می شود.

در سال های اخیر مرزهای جنسیتی در کرانه باختری کم شده است. آسوشیتدپرس در این زمینه می نویسد زنان در سمت هایی چون شهردار، قاضی و وزرای کابینه قرار گرفته اند. در عین حال بیکاری روبه افزایش است و خانواده ها نسبت به کارهای غیرسنتی برای زنان علاقه نشان می دهند. زنان تنها ۳ درصد از سی هزار نیروی پلیس و دیگر سازمان های امنیتی در کرانه غربی را تشکیل می دهند ولی آمار جذب نیروی زن بیشتر شده است.

http://setarehnews.ir/images/2014/4/2b51917fa9e1a50d500f6a706700e09d.jpg

جذب نیروهای زن محافظ ریاست جمهوری از فارغ التحصیلان سال گذشته آکادمی امنیتی جریکو پس از یک دوره چهار ساله آموزشی آغاز شده است. در تمرین های نمایشی گروه زنان گارد ریاست جمهوری با پوتین های سیاه رنگ، یونیفورم نظامی و ماسک اسکی بر روی روسری کشیده شده به خبرنگاران تمرین های خود را در نشان می دهند. این زنان با پاسخگویی به آگهی جذب نیرو وارد مراحل انتخاب گارد ریاست جمهوری می شوند و تعداد کمی که دارای قد بلند و قدرت بدنی بالایی هستند انتخاب می شوند.

http://setarehnews.ir/images/2014/4/e99f2c44a9dba50d500f6a7067007a22.jpg

گارد ریاست جمهوری در زمان "یاسر عرفات" رهبر فلسطین، پایه گذاری شد. در دوران پرتلاطم عرفات شاخه های مختلف امنیتی در فلسطین رشد کردند و با مرگ عرفات در ۲۰۰۴ ایالات متحده و اروپا وارد جریان آموزشی واحدهای امنیتی فلسطینی شدند. در دولت "محمود عباس" نیروهای گارد در بخش محافظت فردی گماشته شدند که شامل محافظت از هیئت های بازدیدکننده و ماموریت های ضد تروریستی بود.

در حال حاضر محافظین زن تنها برای منطقه کرانه باختری آموزش دیده و در آنجا فعالیت می کنند. در نوار غزه که تحت کنترل عباس نیست ۴۰۰ زن در میان جمعیت ۱۶ هزار نفره نیروی امنیتی فعالیت می کنند و آموزش های مختلفی از جمله هنرهای رزمی را گذراندند ولی بیشتر در سمت های دولتی و دفتری چون پست های کنترل مرزی کار می کنند. بخشی از این زنان می گویند که برای کشورشان خدمت می کنند ولی در مدت کوتاهی با دریافت ویزا برای دوره های آموزشی به ایتالیا می روند. در این بین مربی های ایتالیایی و فرانسوی به قرارگاه جریکو می آیند تا به نیروهای زن آموزش دفاع شخصی را بدهند.

http://setarehnews.ir/images/2014/4/139df2d0a9e3a50d500f6a70670098c9.jpg

انتظار می رود این زنان در فصل تابستان کار خود را در محوطه ریاست جمهوری محمود عباس در شهر رامل الله آغاز کنند. آنها در بخشی جداگانه از نیروهای مرد زندگی خواهند کرد ولی کارشان همانند مردان خواهد بود که شامل محافظت نمایندگان زن یا همسران نمایندگان است.

کد N211510

وبگردی