آفتاب
ابطحی در جمع خبرنگاران:

اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس لیست قوی ارائه كنند

اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس لیست قوی ارائه كنند

بقایای جریان افراطی به هر شكلی می خواهد خود را در مقابل رای مردم ثابت و خودی نشان دهد/مهم این است كه اصلاح طلبان تلاش مشترك كنند و با استفاده از تجربیات گذشته خود یك لیست قوی و قدرتمند برای انتخابات مجلس ارائه دهند.

مشاور رییس دولت اصلاحات اظهارات دبیرشورای نگهبان در مورد اصلاح طلبان را نادرست دانست و گفت: اینكه از الان شورای نگهبان به دنبال این است كه مقابل ورود عده ای به انتخابات را بگیرد، درست نیست و رد صلاحیت افراد باید مبنای حقوقی و قانونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد ابطحی در حاشیه مراسم تشییع پیكر پدر همسر سید محمد خاتمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش كه آیا اصلاح طلبان آقای عارف را به عنوان سرلیست برای انتخابات مجلس دهم قبول دارند‏، گفت: بنظرم بحث سر لیستی یك موضوع انحرافی بوده و نباید از الان به آن فكر كرد. مهم این است كه اصلاح طلبان تلاش مشترك كنند و با استفاده از تجربیات گذشته خود یك لیست قوی و قدرتمند برای انتخابات مجلس ارائه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش كه جریان شما رهبر و لیدر مشخص و قدرتمندی ندارد و آیا با این وجود تصور می كنید در انتخابات پیروز خواهید شد، اظهار كرد: شما خبرنگار فارس هستید؟ سوال هایتان مانند سوال خبرنگاران فارس است كه نصف جواب همان سوال است.

وی در مورد اظهارات آیت الله جنتی مبنی براینكه اگر به اصلاح طلبان رو داده شود، مجلس خبرگان رهبری را هم خواهند گرفت، گفت: ادبیات آقای جنتی در ارتباط با مجلس خبرگان را قبول ندارم و بحث رو دادن اصلا مطرح نیست چراكه كشور قانون دارد و هركس كه شرایط قانونی حضور در عرصه را داشته باشد نمی توان مانع از حقش شد.

ابطحی ادبیات دبیرشورای نگهبان را غیرحقوقی خواند و ادامه داد: اینكه از الان شورای نگهبان به دبنال این است كه مقابل ورود عده ای به انتخابات را بگیرد، درست نیست و رد صلاحیت افراد باید مبنای حقوقی و قانونی داشته باشد. در همه انتخابات ها اصلاح طلبان حق حضور دارند و می توانند از این حق قانونی خود استفاده كنند.

مشاور رییس دولت اصلاحات در مورد بازی بازگشت مختار، اظهار كرد: بقایای جریان افراطی به هر شكلی می خواهد خود را در مقابل رای مردم ثابت و خودی نشان دهد. قطعا این نوع رفتارها مورد توجه افراد معقول و منطقی كه اختلاف نظر سیاسی هم با ما دارند، قرار نخواهد گرفت.

ابطحی نوع ادبیات بكار گرفته شده در این بازی را نادرست و سخیف خواند.

وی در مورد توقیف مطبوعات از سوی دولت نیز اظهار كرد: هرگاه روزنامه‌ای توقیف شده است بیان كرده ایم كه حداقل خود اهالی مطبوعات از این تعطیلی ها حمایت نكنند چراكه توقیف رسانه به نفع كشور نیست.

مشاور دولت اصلاحات با بیان اینكه طیف افراطی كه اكنون از توقیف هفته نامه 9 دی ابراز ناراحتی می كنند اما از توقیف نشریات اصلاح طلب خوشحال می شوند، افزود: این طیف افراطی باید موضع خود را نسبت به نشریات مشخص كند و این درست نیست كه از توقیف نشریات جناح مقابل خوشحال و آن را تائید می كنند اما از توقیف نشریات خود ابراز نگرانی.

کد N211467

وبگردی