آفتاب
افخم در نشست خبری:

واکنش به اقدام سنا علیه سفیر جدید ایران در سازمان ملل / وزیر خارجه پاکستان به ایران می آید

واکنش به اقدام سنا علیه سفیر جدید ایران در سازمان ملل / وزیر خارجه پاکستان به ایران می آید

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه در هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم در نشست خبری خود که صبح امروز در ساختمان وزارت خارجه برگزار شد،  ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته ای گفت: این روز نشانگر این است که فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی هیچ کدام نتوانسته است مانع اراده و عزم ملت ایران برای دستیابی به فناوری های هسته ای، قدرت ملی و حفظ استقلال شود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین از سفر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه خبر داد و گفت: آقای ظریف هفته اول اردیبهشت ماه به منظور شرکت در گروه کاری مربوط به دریای خزر به روسیه سفر خواهد کرد و هدف از تشکیل این کارگروه تنظیم اسناد و کنوانسیون مربوط به دریای خزر برای اجلاس سران است.

افخم در پاسخ به سئوال دیگری با بیان اینکه یک گروه مشورتی تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 را همراهی می کنند، گفت: استفاده از ظرفیت حوزه های مختلف برای انجام چنین کاری آن هم در این سطح حساس مهم است و این امری معقول و پذیرفته شده است.

وی در پاسخ به سئوالی با بیان اینکه برای پیگیری مرزبان پنجم همچنان پیگیری ها را ادامه می دهیم، گفت: دائما مذاکرات دیپلماتیک و تماس ها با طرف پاکستانی برای مشخص شدن وضعیت مرزبان پنجم ادامه دارد و مقامات پاکستانی نیز گفته اند این کار را دنبال می کنیم و در چند روز آینده وزیر امور خارجه پاکستان نیز به ایران می آید.

افخم همچنین در مورد روابط ایران و اسلام آباد و در پاسخ به این سئوال که آیا روابط تهران و اسلام آباد تحت تاثیر این گروگان گیری قرار می گیرد، گفت: روابط تهران و اسلام آباد روابط مبتنی بر ارتباطات دو کشور مسلمان است و ایران و پاکستان مشترکات بسیار زیادی دارند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود:  همکاری ها و ارتباطات ایران و پاکستان در سطوح دیپلماتیک بسیار بالا ادامه دارد و مناسبات تهران و اسلام آباد در مسیر رو به جلو و رو به پیشرفت است اما در عین حال موضوعاتی از این دست را می توانیم با مذاکرات حل و فصل کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام کنگره امریکا در تصویب منع ورود ابوطالبی سفیر جدید ایران در سازمان ملل با بیان اینکه حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل خواهد بود، گفت: با دولت آمریکا برای صدور روادید برای سفیر ایران مکاتبات لازم انجام شده است.

افخم گفت: از نظر ما سفیر ما معرفی شده، ایشان دارای تجربه خوب در سطوح مطرح دیپلماتی در کشورهای اروپایی و استرالیا بوده است و روند دیپلماتیک این مسیر در حال طی شدن است و تا زمانی که پاسخ رسمی دریافت نکرده ایم، این مسیر را ادامه می دهیم و ملاک ما موضع گیری رسمی از یک مقام رسمی است.

مشروح نشست خبری افخم متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد N211413

وبگردی