آفتاب
مطهری در تذکری تاکید کرد:

نباید نقش علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان ربوده شده نادیده گرفته شود

نباید نقش علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان ربوده شده نادیده گرفته شود

نماینده مردم تهران در تذکری تاکید کرد که نباید نقش علمای اهل سنت در آزادی چهار مرزبان گروگان گرفته شده نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی مطهری در تذکری در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) گفت: در ابتدای جلسه امروز تذکری داده شد که به نظرم از طرف رئیس مجلس پاسخ کافی به آن داده نشد.

وی با بیان اینکه تذکرم ناظر به بند 11 ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس است گفت: قطعا در مساله آزادی مرزبانان کشور مسئولان امنیتی و اطلاعاتی نقش اساسی داشتند اما این نافی نقش برخی علمای اهل سنت نیست.

وی توضیح داد: آقای مولوی عبدالحمید در این قضیه نقش داشت. ایشان هیاتی را برای مذاکره برای آزادی گروگان‌ها می‌فرستد که در این هیات داماد خودشان هم بود. این هیات در راه بازگشت تصادف می‌کند که در جریان این حادثه داماد ایشان از دنیا می‌رود. در همان موقع عده‌ای شایعه می‌کنند که این کار دولت ایران بوده اما ایشان در نماز جمعه این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید این تنها شایعه است و دامادش در حادثه طبیعی فوت کرده است.

مطهری با تاکید بر اینکه مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان ایرانی نقش داشته است گفت: نباید نقش علمای سنت در این موضوع نادیده گرفته شود.

وی افزود: از طرفی شعار وحدت اسلامی و وحدت شیعه و سنی داده می‌شود ولی وقتی آنها با نظام و شیعیان همکاری می‌کنند علیه‌شان صحبت می‌شود که این نوعی تناقض در شعار و رفتار ما است. نباید حق آنها را در این موضوع نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در پاسخ به این تذکر گفت: درخواستم از نمایندگان این است که مطالبی را از تریبون مجلس نگویند که باعث تفرقه و واگرایی شود.

وی افزود: مسائل امنیتی برای ما بسیار مهم است و باید قدردان زحمات سربازان گمنام و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باشیم البته کارشان را رصد و دنبال می‌کنیم. ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب و واقعی برسیم مردم را در جریان مسائل قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N211410

وبگردی