آفتاب
رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران:

صلیب سرخ، ایران را به عضویت در کنوانسیون اوتاوا ترغیب می‌کند

صلیب سرخ، ایران را به عضویت در کنوانسیون اوتاوا ترغیب می‌کند

رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران با بیان اینکه "تجارب ایران در زمینه مقابله با مشکل مین کمک بزرگ و ارزشمندی برای سایر کشورهایی است که با معضل آلودگی مین دست به گریبانند"، گفت: تبادل تجربه و تخصص با این کشورها راه را برای پاکسازی ایمن‌تر و کمک‌رسانی بهتر به قربانیان هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «اولیویه مارتین» صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش "روز جهانی آگاهی از خطر مین" که به همت وزارت دفاع برگزار شد، با اشاره به پیامدهای منفی آلودگی مین در ایران افزود: مرکز مین‌زدایی جمهوری اسلامی ایران‌، جمعیت هلال احمر،‌ سازمان بهزیستی و بنیاد شهید تلاش‌های بسیار ارزشمندی را برای خدمت‌رسانی به قربانیان مین و بهبود کیفیت زندگی آنها انجام دادند. اقداماتی نیز برای پیشگیری از بروز حوادث انجام شده که بدون شک به کاهش خطرات این تسلیحات مرگبار کمک کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فعالیت‌های خود را در ایران در زمینه مقابله با خطرات مین در سال 2004 و با حمایت جمعیت هلال احمر ایران از طریق برنامه‌های افزایش آگاهی در خصوص خطرات مین در مناطق مرزی ایران و عراق آغاز کرده است.

مارتین همچنین با اشاره به اینکه "پروژه آزمایشی به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای قربانیان مین در استان کردستان در سال گذشته آغاز شده است"، اظهار کرد: هدف از این پروژه، کمک‌رسانی به قربانیان غیرنظامی است که نیازهای توان‌بخشی جسمانی آنها تحت پوشش نهادهای ذیصلاح قرار نگرفته است. این پروژه نشان‌دهنده احساس مسئولیت و تعهدی است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در قبال قربانیان مین به عهده گرفته است.

رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "ایران در زمینه کمک‌رسانی به قربانیان مین نسبت به کشورهای عراق و افغانستان حمایت کمتری از جامعه جهانی دریافت کرده است"، گفت: بنابراین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمهوری اسلامی ایران را به عضویت در کنوانسیون اوتاوا ترغیب می‌کند تا این کشور بتواند کمک‌های بیشتری از جامعه جهانی دریافت کند.

وی همچنین گفت: کنوانسیون اوتاوا نقش اساسی در کاهش درد و رنج غیرنظامیان از پیامدهای درگیری مسلحانه دارد که آسیب‌های ناشی از مین‌های ضدنفر یکی از همین پیامدهاست. در این کنوانسیون به نقش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های ملی در کنار دیگر کنشگرانی که به ارائه خدمات مراقبت،‌ توانبخشی و بازگشت به زندگی عادی اجتماعی و اقتصادی قربانیان مین و اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی از خطرات مین می‌پردازند، تاکید شده است.

اولیویه مارتین در پایان اظهار کرد: کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ این افتخار داشته است تا با سازمان‌های نهادهای مختلفی مثل پژوهشکده مهندسی و پزشکی جانبازان، سازمان بهزیستی و مؤسسه ماف همکاری کند.

انتهای پیام

کد N211383

وبگردی