آفتاب

قادرمرزی: عرصه سیاست خارجی حوزه مچ گیری جریان های سیاسی داخلی نیست

قادرمرزی: عرصه سیاست خارجی حوزه مچ گیری جریان های سیاسی داخلی نیست

تهران - ایرنا - نماینده مردم قروه و دهگلان خطاب به به منتقدان دولت تذکر داد: عرصه سیاست خارجی حوزه مچ گیری جریان های سیاسی داخلی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حامد قادرمرزی» روز سه شنبه در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با تشکر از تلاش های رییس جمهوری و کابینه در طول هفت ماه گذشته گفت: انصافا در عرصه اقتصادی کشور آرامش و ثبات نسبتی خوبی ایجاد شده است؛ دولت در هفت ماه توانسته است با کنترل رشد تورم افسارگسیخته سالهای قبل که فضای کسب و کار در کشور را نامطئمن و متلاطم کرده بود با تدبیر درست و اقدام سنجیده آرامش و امید را به عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور باز گرداند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت همچنین در عرصه روابط بین المللی با تعامل صحیح و دیپلماسی هوشمندانه با حفظ منافع و مصالح کشور، صلح دوستی و حقانیت بالای ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد و چهره کشور را مطلوب تر و رابطه با دنیا را بهبود بخشید و با شکستن برخی تحریم ها و متوقف کردن تحریم های بیشتر موفقیت های بزرگی نصیب کشور کرد.

قادرمرزی افزود: لازم است به منتقدان دولت تذکر دهم که عرصه سیاست خارجی و روابط خارجی حوزه مچ گیری جریان های سیاسی داخلی نیست، در حالی که سربازان و فرزندان انقلاب در قالب هیات مذاکره کننده به کاری دشوار، نفس گیر و تاریخی مشغولند باید با زمیه سازی مطلوب اسباب پشت گرمی و امیدواری آنها را ایجاد کرد و بدانیم که با دشمنانی سخت در معرکه ای نفس گیر و هماوردی تاریخی برخواسته ایم و پیروزی در این رقابت جز با پشتوانه ملت و نخبگان سیاسی از تمام احزاب و گروه ها امکانپذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در اوایل سال نو که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، همه مسوولان، مصلحان و مدیران و دلسوزان کشور را به اتحاد و انسجام دعوت می کنم تا با همگرایی تمام نیروها و جناح ها و با هم افزایی تمام انرژی ها و دور ریختن کینه ها و کدورت ها و پرهیز از تفرقه که باعث سایش نیروی سازنده کشور می شود برای کم کردن و دور کردن رنج ها و زحمت های مردم کشور مجاهدانه تلاش کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که همدلی بین مسوولان کشور منجر به انتقال آثار مثبت به سطح عمومی جامعه و میان مردم و جلب رضایت و اعتماد عمومی گردد و باعث خلق عزم ملی در بین مردم شود.

قادرمرزی تصریح کرد: سالی که پیش رو داریم سالی سختی برای اقتصاد کشور است؛ از یک سو اقتصاد کشور دچار رکود نسبی و تورم بالایی است وضع اشتغال در کشور نگران کننده است؛ بخش عظیمی ازتحریم های ظالمانه هنوز پابرجا است و فاز دوم هدفمندی یارانه ها که یک حالت گذار اقتصادی سخت است به زودی اجرا می شود؛ برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی باید تولید ملی حمایت شود که نیاز سرمایه گذاری و بهبود در فضای کسب و کار است.

وی ادامه داد: تدابیر سنجیده ای برای رفع موانع تولید که مهمترین آنها فساد مالی و اقتصادی است باید اتخاذ شود؛ می دانید که برخی سواستفاده از بیت المال، اختلاس های درشت و چند هزار میلیاردی، رشوه ، ویژه خواری، بی صداقتی تملق و چاپلوسی آسیب هایی به اعتماد عمومی وارد کرده است لذا ضروریات مهم در سال اقتصاد و فرهنگ این است که با مدیریت جهادی و عزم ملی به مقابله و مبارزه اساسی با فساد اقتصادی و اداری پرداخت و اقدامات بنیادی به عمل آورد.

وی از رییس جمهوری درخواست کرد که مبارزه جدی و اصولی با فساد اقتصادی و اداری را جزو اولویت های مهم خود قرار دهد و با اصلاحات لازم در فرایندهای اداری و شایسته گزینی و بها دادن به انسان های متخصص و دارای عزت نفس و پاکدست که امروزه بسیاری از آنها در حاشیه قرار گرفته اند، به ارتقای سطح اعتماد عمومی و رشد بهره وری کمک کند.

سیام(3)**9189** 1418
کد N211380

وبگردی