آفتاب
جوکار در نطق میان دستور؛

پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که قطعنامه علیه کشور دیگری صادر کند

پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که قطعنامه علیه کشور دیگری صادر کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا گفت: پارلمان اروپا در جایگاهی نیست قطعنامه علیه کشور دیگری صادر کند و این قطعنامه نشان از کوچکی مغز و عدم درک و فهم مصوب‌کنندگان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد صالح جوکار در نطق امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری اظهار کرد: جامعه اسلامی متناسب با شرایط و تحولات اجتماعی و با هدف دستیابی به حیات طیبه مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد اسلامی شکل می‌گیرد و این به معنای تضمین سعادت دنیوی و اخروی انسانها است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در تاکیدات خود در عرصه اقتصاد و فرهنگ آن را بر مدار عزم ملی استوار کرده‌اند اظهار کرد: مقام معظم رهبری همچنین در عرصه فرهنگی به وظایف‌، نقش و جایگاه هر قشری در کشور تاکید دارند و توده‌های مردم را به تعهد‌،باورها و اعتقادات دینی در برابر تهاجم فرهنگی و دستگاه‌های اصلی فرهنگی را به استمرار فعالیت‌های خودجوش فرهنگی توصیه کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ با عنوان زیرساخت جامعه اسلامی و بستر شکل‌ گرفتن و خیزش هر نوع حرکت علمی و اقتصادی است گفت: در کشور اسلامی تمام طرح‌ها و برنامه‌ها باید یک پیوست فرهنگی مبتنی بر الگوهای بومی و ملی داشته باشد.

این عضو کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی، مدیریت جهادی است اظهار کرد: عزم بزرگ بر عرصه اقتصاد و فرهنگ بر عهده دولت‌، ملت و مجلس است که به مجلس به عنوان نقطه وصل مردم و حاکمیت باید نسبت به ریل‌گذاری این مسیر اقدام کند و دولت نیز باید با ظرفیت‌سازی و مدیریت جهادی پشتیبان عزم و اراده ملی باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین به کارگیری عناصر فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر نشان‌دهنده هدف نظام مبتنی بر تضمین سعادت دنیوی و اخروی جامعه اسلامی است.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مصوبه اتحادیه اروپا اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا بودیم البته پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که قطعنامه علیه کشور دیگری صادر نماید و محتوای این قطعنامه سخیف نشان از کوچکی مغز و عدم درک و فهم مصوب‌کنندگان نسبت به شرایط و تحولات سیاسی واجتماعی دنیا دارد.

جوکار خاطر نشان کرد: آنها هنوز حس برتر بینی و نژادپرستی را که از دوران سیاه استعمار و استثمار به ارث برده‌اند در درون خود به صورت بالقوه حفظ کرده‌اند و این حس برتری‌طلبی آنها به سمت تجویز داروهای مرگبار و نسخه‌نویسی جاعلانه برای دیگر ملل سوق داده است اما ملت ما اقدامات ددمنشانه غربی‌ها را در دوران گذشته و بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در هشت سال دفاع مقدس از یاد نبرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون غربی‌ها باید پاسخگو دهند که با کدام مجوز صدها هزار زن و مرد و کودک بی‌گناه در کشورهای مثل پاکستان، سوریه، افغانستان‌ ، عراق،‌آفریقا و میانمار از دم تیغ حقوق بشری غربی می‌گذارنند و این حس برتری فرهنگ لیبرال دموکراسی و تقدم‌جویی بر فرهنگ‌های دیگر آنقدر در ذهن کوچک غربی‌ها سایه انداخته است که با سانسورهای شدید و چنبره زدن بر رسانه‌ها اجازه اطلاع رسانی آزاد و انتخاب صحیح به مردم خود نمی‌دهند.

وی ادامه داد: حتی در یکی از بندهای قطعنامه غیردموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می‌کنند در حالی که باید سوال کرد آیا حضور 73 درصدی مردم و خلق حماسه سیاسی نشان از فضای باز سیاسی دارد یا مشارکت کمتر از 50 درصدی اروپا که حاکی از عدم مشروعیت و مقبولیت دولتها و پارلمان‌های اروپا.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف غربی‌ها سلطه بر تمام دنیا و دستیابی به منافع نامشروع خود از طریق فرهنگ لیبرالی و ابزارهای دروغی مانند حقوق بشر و مقابله با ترویست‌ها است در حالی که آنها پایمال‌کننده‌ترین حقوق بشر و پرورشگاه تروریسم دولتی و در راس آن رژیم صهیونیستی است.

جوکار افزود: آنان باید بدانند هدف نظام اسلامی هدف راهی است اسلام معین کرده است نه در آن ظلمت است و نه تجاوز به حقوق انسان‌ها است و نه بی‌اعتنایی به تجاوزاتی که مستکبران نسبت به مردم مظلوم روا می‌دارند لذا هدف جمهوری اسلامی ایران سعادت نسل بشر و عزت و خوشبختی امت اسلامی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دولت درخواست کرد با توجه به سوابق سو غربی‌ها ایجاد هرگونه دخالت‌،جاسوسی و فتنه‌گری را در ایران برای بیگانگان فراهم نکند و از ورود هرگونه هیاتی به قصد فتنه‌گری و دهن‌کجی به ملت و قوانین نظام ممانعت به عمل بیاورد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی فرا رسیدن روز فناوری هسته‌ای را نیز تبریک گفت و افزود: جهان غرب باید بپذیرد که هرگونه اقدامی که منجر به تعطیلی دانش و علم در کشورما شود و بخواهد راه توسعه و رشد را ببندند با قهر ملت ایران روبه‌رو خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: در زمینه سیاست خارجی نیز مذاکرات هسته ای باید بر سه اصل عزت‌،حکمت و مصلحت توام باشد و از این رو تمام مفاهیم مانند مذاکره، امتیازدهی و امتیاز گرفتن ذیل عزت تعریف می‌شود. لذا ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده اصرار بر ثبیت حقوق هسته ای و عدم تعطیلی هیچ یک از مراکز و چرخه غنی سازی داشته و از حقوق ملت یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود به برخی از مسائل حوزه انتخابیه‌اش در زمینه خشکسالی و کمبود آب اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N211342

وبگردی