آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی:

کاسبان تحریم کسانی هستند که فرش قرمز جلوی غرب می‌اندازند

کاسبان تحریم کسانی هستند که فرش قرمز جلوی غرب می‌اندازند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اعتراض به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در مقابل ایران گفت: این قطعنامه ماهیت سلطه‌جوی غرب را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسین آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان دستور امروز(سه‌شنبه) خود اظهار کرد: صدور قطعنامه علیه ایران هیچ مشکلی از غرب حل نمی‌کند. این قطعنامه‌ها برای ما جایگاهی ندارد اما کسانی که با 1+5 مذاکره می‌کنند و با رئیس جمهور آمریکا تلفنی صحبت می‌کنند یا با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات می‌کنند بدانند که موضوع در مورد آنها متفاوت است.

آصفری ادامه داد: این قطعنامه پیامی برای کسانی است که به غرب دلخوش شده‌اند. بدانند که غرب در همه امور دخالت می‌کند. آیا افرادی که با شرکت 43 درصد مردم انتخاب شده‌اند انتخاب خود را دموکراتیک می‌دانند یا مردم ما که 74 درصدشان در انتخابات شرکت کرده‌اند دموکراتیک هستند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مشاور وزیر امور خارجه شما کسانی را که به قطعنامه اعتراض کرده‌اند، کاسبان تحریم می‌داند آیا ایستادگی در برابر غرب جلوگیری از نفوذ غرب در کشور و حرکت برای ایستادگی کاسبی است؟ کاسب تحریم کسانی هستند که فرش قرمز جلوی غرب انداختند، سایت‌های هسته‌ای را پلمپ کردند و باعث شدند که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود.

وی خطاب به غرب گفت: غربی‌ها بدانند که اگر چنین قطعنامه‌های صادر کنند در ادامه مذاکرات تجدیدنظر خواهیم کرد. خط قرمز ما تعلیق برنامه هسته‌ای‌مان است. خط قرمز ما حمایت از حزب‌الله و تعطیلی سایت‌های هسته‌ای است که به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

آصفری در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت توسط رهبری گفت: بهداشت حق مردم است. دولت باید به این موضوع توجه کند تا بی‌عدالتی‌ها در این عرصه حل شود. امکانات بهداشتی باید برای همه فراهم باشد اما مردم دغدغه هزینه خدمات بهداشتی را دارند تا جایی که معالجه خود را متوقف و به مسکن اکتفا می‌کنند. دولت باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اعتراض به اینکه دولت اقدامی برای بیمه کشاورزان و کنترل سود بانکی و همچنین پرداخت وام ازدواج نکرده است گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار را به مردم بیشتر خواهد کرد. مجلس به دولت اختیار نداده است که به حساب‌های مردم سرکشی کند.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان خطاب به وزرای اقتصادی و فرهنگی دولت گفت: بهتر است آقایان به جای سرکشی به آنها که در فتنه نقش داشتند به حل مشکلات مردم بپردازند.

انتهای پیام

کد N211341

وبگردی