آفتاب
افخم در پاسخ به ایلنا:

برای اعزام سفیر به سازمان ملل متحد رویه‌های دیپلماتیک را دنبال می‌کنیم

برای اعزام سفیر به سازمان ملل متحد رویه‌های دیپلماتیک را دنبال می‌کنیم

دولت ایران برای اعزام سفیر انتخابی‌اش به سازمان ملل متحد مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است و ما سفیر خود را به آنها اعلام کرده‌ایم/ ابوطالبی دارای سواق بسیار خوبی و روشنی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اعزام سفیر انتخابی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد روال طبیعی خود را دنبال می‌کند و تا زمانی که منابع رسمی نظرشان را در این رابطه اعلام نکنند، واکنشی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در وزرات امور خارجه برگزار شد، در خصوص انتساب حمید ابوطالبی به عنوان سفیر احتمالی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد و واکنش برخی از سناتورهای امریکایی و تلاش آنها برای عدم صدور ویزا برای ابوطالبی گفت: ما رویه‌های دیپلماتیک را برای این امر دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقر سازمان ملل متحد در آمریکا است، اظهار داشت: دولت ایران برای اعزام سفیر انتخابی‌اش به سازمان ملل متحد مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است و ما سفیر خود را به آنها اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: آقای ابوطالبی دارای سواق بسیار خوبی و روشنی است در دوره‌ای مسئولیت سفارت‌های ایران را در کشورهای اروپایی و استرالیا را برعهده داشته‌است.

افخم ادامه داد: این مسئله روال طبیعی خود را دنبال می‌کند و تا زمانی که منابع رسمی نظرشان را در این رابطه اعلام نکنند واکنشی نخواهیم داشت.

کد N211293

وبگردی