آفتاب

درگیری مسلحانه در مکزیک 24کشته برجا گذاشت

درگیری مسلحانه در مکزیک 24کشته برجا گذاشت

تهران- ایرنا- مقامات مکزیک اعلام کردند: درگیری های مسلحانه گروه های خلافکار در شهرهای شمالی ایالت ˈتامائولیپاسˈ این کشور، 24کشته بر جا گذاشت.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از مکزیکوسیتی، مقامات مکزیک گفته اند 15 مرد و دو زن یکشنبه هفته جاری بر اثر درگیری های مسلحانه بین گروه های جنایتکار در شهرهای ˈسیوداد مادروˈ و ˈتامپیکوˈ در خلیج مکزیک جان خود را از دست داده اند.

هممچنین به گفته گروه هماهنگ کننده نیروهای امنیتی دولت فدرال ایالت تامائولیپاس، جسد یک مرد روی نیمکتی در خیابان پیدا شد و جسد دو فرد دیگر در خیابانی در تامپیکو اوایل روز دوشنبه دیده شده بود.

این گروه امنیتی در بیانیه ای اعلام کرد : اولین درگیری ها و شلیک گلوله در شهر سیوداد مادرو گزارش شد که بر اثر این درگیری ها مردان مسلح، دو مرد و یک زن را شامگاه یکشنبه کشتند.

بر اساس این گزارش روند کشتار شهروندان توسط گروه های خلافکار در این دو شهر شامگاه یکشنبه و صبح دوشنبه ادامه یافت؛ تا جایی که شمار تلفات به 24 نفر رسید.

ایالت تامائولیپاس مکزیک از چندی پیش صحنه درگیری های شدید دو کارتل فروش و دادوستد مواد مخدر یعنی ˈزتاسˈ و ˈگلفˈ بوده است که پیش از این با هم همکاری می کردند؛ اما بعد از جدایی در سال 2010 بر سر کنترل راه های قاچاق مواد مخدر به آمریکا اختلاف دارند.

حدود 80 هزار نفر از مردم مکزیک از سال 2006 به دلیل درگیری های خشونت بار بین کارتل های مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.

اروپام**9157**1485**1064
کد N211275

وبگردی