آفتاب

لتونی و لیتوانی پخش برنامه‌های شبکه‌های دولتی روسیه را ممنوع کردند

لتونی و لیتوانی پخش برنامه‌های شبکه‌های دولتی روسیه را ممنوع کردند

لتونی نیز همانند لیتوانی پخش برنامه‌های شبکه‌های دولتی روسیه در کشورش را ممنوع کرد چرا که مدعی است بسیاری از برنامه‌های مربوط این کشور در مورد بحران اوکراین مغرضانه بوده و با منافع امنیتی شان مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی شورای ملی نظارت بر رسانه‌های جمعی لتونی گفت: به دنبال تصمیم این شورا، تعلیق سه ماهه پخش تمامی برنامه‌های تلویزیون "روسیا ‌آر تی آر" از امروز (سه‌شنبه) برابر هشت آوریل سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

این شورا گفت، این تصمیم بر اساس اطلاعات پلیس امنیتی لتونی اتخاذ شده است. پلیس امنیتی لتونی اعلام کرده، رویدادهای اوکراین در گزارش‌های ماه اخیر این شبکه روسی به گونه‌ای بیان شده که تهاجم نظامی علیه اوکراین را توجیه کرده است. این گزارش‌ها همچنین مغایر با قوانین بین‌الملل است بدان معنا که رئیس فدراسیون روسیه از همه لحاظ حق دارد تا برای دفاع از روسی زبانان در اوکراین از ارتش و اقدامات نظامی استفاده کند.

در همین حال نماینده وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر در مسکو این تصمیم لتونی را محکوم کرد. کنستانتین دولگف گفت، این اقدام لتونی تازه‌ترین اقدام برای سانسور اطلاعات ناراحت‌کننده و نقض حقوق اساسی دسترسی به رسانه‌های جمعی است.

انتهای پیام

کد N211182

وبگردی