آفتاب

بازداشت 4 فرد در اسپانیا به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران

بازداشت 4 فرد در اسپانیا به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران

بازداشت 4 تن در اسپانیا به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران

اسپانیا 4 فرد را به اتهام تلاش برای صادر کردن تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای ساخت قطعات موشکی یا غنی‌سازی اورانیوم به ایران، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک ایرانی و سه اسپانیایی که ادعا می‌شود تلاش می‌کردند به ایران تجهیزات صنعتی که می‌تواند برای ساخت قطعات موشکی یا غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد صادر کنند، از سوی اسپانیا بازداشت شدند.

اتحادیه اروپا و آمریکا صادرات ماشین‌ها و ابزارهایی که می‌تواند به برنامه‌های نظامی ایران کمک کند را ممنوع کرده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان متهم ایرانی این پرونده در اول آوریل 2014 در اسپانیا بازداشت شد. قاضی پرونده وی را به اتهام پول‌شویی و قاچاق موادی که قابلیت استفاده دوگانه‌ای دارند و متعلق به یک باند جنایتکار بوده است به زندان انداخت.

همچنین سه متهم اسپانیایی این پرونده که همگی اعضای یک خانواده هستند پس از بازداشت با رای قاضی و به شرط آنکه این کشور را ترک نکنند آزاد شدند. علیه این سه نفر نیز اتهامات مشابهی مطرح شده است که در صورت اثبات جرم ممکن است به حبس تا ده سال محکوم شوند.

براساس این گزارش تحقیقات در خصوص این پرونده از آنجایی آغاز شد که دو ماشین صنعتی ساخت مواد دارای قابلیت استفاده دو گانه به اسپانیا وارد شد. این ماشین‌ها از یک شرکت انگلیسی خریداری شده بودند و گفته می‌شود که قرار بوده است در فرصت مناسب به ایران صادر شوند تا برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N211141

وبگردی