آفتاب

آمریکا تروریست ها در سوریه را به تسلیحات ضدتانک تجهیز کرد

آمریکا تروریست ها در سوریه را به تسلیحات ضدتانک تجهیز کرد

تهران - ایرنا - شبکه خبری ˈراشا تودیˈ از ارسال تسلیحات سنگین ضدتانک آمریکا برای تروریست های فعال در سوریه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه راشاتودی، در روزهای اخیر تصاویری از تروریست های سوری مجهز به تسلیحات سنگین منتشر شده است. برخی منابع رسانه ای، دولت آمریکا را منبع ارسال این تسلیحات معرفی کرده اند.

بر اساس این گزارش، ˈدبکا فایلˈ پایگاه خبری وابسته به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی، دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که دو گروه موسوم به ˈارتش آزاد سوریهˈ و ˈجبهه انقلابی سوریهˈ به تسلیحات پیشرفته آمریکایی از جمله موشک های هدایت شونده ضد زره مدل ˈ BGM-71 TOW ˈ تجهیز شده اند.

راشاتودی به نقل از دبکا افزود: ژنرال ˈمارتین دمپسیˈ رییس ستاد مشترک آمریکا هفته گذشته از مقامات اسراییلی خواسته بود که به جنگنده های عربستانی مستقر در پایگاه هوایی ˈفیصلˈ در نزدیکی مرز اردن کمک کنند تا این هواپیماها بتوانند پوشش هوایی لازم را برای عملیات انتقال تسلیحات توسط نیروهای آمریکایی به جنوب سوریه تامین کنند.

در همین حال، نشریه آمریکایی ˈوال استریت ژورنالˈ ماه گذشته میلادی سفر اخیر ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا به ریاض را پیرو اختلاف نظر وی با ˈملک عبداللهˈ شاه عربستان بر سر کمک به تروریست های ضدسوری دانست و افزود که این سفر نتیجه بخش بود و با رفع اختلاف سران آمریکا و عربستان، واشنگتن در نهایت با افزایش سطح کمک ها به تروریست ها در سوریه موافقت کرد.

این در حالی است که کاخ سفید تاکنون ادعا می کرد که از تجهیز مخالفان مسلح در سوریه به تسلیحات پیشرفته ضدهوایی و ضدتانک به خاطر احتمال دستیابی تروریست های تندرو به آن بیمناک است.

مترجمام **1302**1651
کد N211084

وبگردی