آفتاب

سرکرده تروریستهای داعش: اردوغان باید با ما بیعت کند

سرکرده تروریستهای داعش: اردوغان باید با ما بیعت کند

تهران - ایرنا - ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده گروه تروریستی و تکفیری موسوم به ˈدولت اسلامی در عراق و شام ˈ (داعش) خواستار ˈبیعتˈ فوری ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه با خود شد .

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ˈیونایتد پرس اینترنشنالˈ، سرکرده گروه تروریستی ˈداعشˈ با تهدید کردن اردوغان، از نخست وزیر ترکیه خواست با استفاده از فرصت پیش آمده با وی بیعت کند .

ابوبکر البغدادی با اشاره به اینکه داعش تصمیم گرفته است، قبر ˈسلیمان شاهˈ (موسس سلسله عثمانی) را در سوریه ویران کند، گفت : در حال حاضر ˈگوشتی دلپذیرتر و خوشمزه تر از گوشت ترک هاˈ وجود ندارد.

البغدادی در نواری صوتی که آن را دیشب در پایگاه اینترنتی ˈیوتیوپˈ با عنوان ˈآگاه کردن غافلانˈ منتشر کرد، افزود: ما تصمیم گرفته ایم، قبر سلیمان شاه را ویران کنیم.

البغدادی در ادامه به مناسبت پیرزوی حزب اردوغان در انتخابات شهرداریهای ترکیه که هفته گذشته برگزار شد ، گفت: ما از او می خواهیم پیش از دست رفتن فرصت با ما بیعت کند ، در غیر این صورت با نیروهای خود به آنها حمله می کنیم.

البغدادی در ادامه ضمن تهدید کردن ˈابومحمد الجولانیˈ سرکرده دیگر گروه تروریستی در سوریه موسوم به ˈجبهه النصره ˈ اضافه کرد: ما بار دیگر الجولانی که تحت فرمان حکام عربستان و قطر فعالیت می کند را تهدید می کنیم و به آنها می گوییم، ˈای گمراهانˈ چگونه جرات کردید به یاران ما آزار رساندید و به آنها حمله کردید، منتظر پاسخ سخت ما باشید، بدانید ما منتظر فرارسیدن زمان مناسب هستیم تا جبهه های جدیدی علیه دشمنان خود بگشاییم .

البغدادی افزود : بدانید که حکومت ما در عراق و شام باقی می ماند .

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه و اردوغان نخست وزیر این کشور همواره هنگام سفر به سوریه از مقبره سلیمان شاه بازدید می کردند و با افتخار به مسوولان سوری می گفتند که به زیارت قبر ˈجدˈ خودشان می روند.

محدوده مقبره سلیمان شاه که در فاصله 25 کیلومتری مرز ترکیه و در داخل خاک سوریه قرار دارد، طبق قرارداد سال 1921 میان ترکیه و سوریه ، تحت حاکمیت ترکیه باقی مانده است و پرچم ترکیه در آن بر افراشته شده است.

خاورم **2041**1651
کد N210984

وبگردی